Re: OS/2 -dlugie nazwy na partycji FAT

Autor: Krzysztof M. Obrzud (kobr_rmf_at_bci.krakow.pl)
Data: Fri 05 Apr 1996 - 14:50:37 MET DST

macias_at_phys.uni.torun.pl (Maciej Pilichowski) wrote:

>: Jednak jezeli zastosuje sie dluga nazwe na partycji FAT to pojawia sie
>: problem polegajacy ze ta nazwe mozna zobaczyc tylko pod ikonka pliku a
>: nie w oknie OS/2

>Na pewno mowisz o NAZWIE? Na partycji FATowskiej masz dwa pliczki w katalogu
>glownym, ktore zawiereaja ilestam informacji o plikach. I teraz plik na
>partycji FAT ma nadal nazwe 8+3 ale opis to moze miec 254 znakowy. Mam wiec
>np. program o wdziecznej nazwie "nc.exe", tworze sobie do niego ikone i
>wpisuje tam "Norton Commander". Efekt bedzie dokladnie taki jak opisujesz.

No wlasnie o tym pisalem powyzej, pod ikonka widze opis ale DIR go nie
wyswietla.

>: Istnieje co prawda
>: parametr polecenia DIR (chyba /R) ktory wyswietla tez dlugie nazwy ale
>: dziala wylacznie w sesji DOS.

>Najpierw ten parametr. Domyslam sie, ze wyciaga on informacje z plikow
>informacyjnych /bodajze "ea data.sf"/. Ale z ta _wylacznie_ sesja dosowa to
>wierzyc mi sie nie chce.

Jesli nie wierzysz to sprawdz. To naprawde dziala tylko w sesji DOSa,
w OS/2 wypisuje "inwalid switch" lub cos takiego. Zreszta help do
polecenia DIR zaznacza ze tak wlasnie jest. I masz eracje ze "wierzyc
sie nie chce" ja tez nie rozumiem dlaczego w DOS mozna a w OS/2 nie -
to jest wlasnie paranoja w ktora zaczynam popadac.

>: Odnosze tez wrazenie (mam nadzieje ze jak najbardziej mylne) ze
>: wszystkie polecenia dostepne w sesji OS/2 dzialaja na nazwach plikow
>: osmioznakowych (caly czas mowie o partycji FAT).

>No zgadza sie. Przeciez NAZWY na FAT-cie nie bedziesz mial dluzszej.

Nazwe nie, ale niech choc wyswietli opis.

Pozdrowienia od zajaczka

Krzysztof M. Obrzud
kobr_rmf_at_bci.krakow.pl