Re: RISC 21064 (OSF/1 a Linux...)

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 01 Apr 1996 - 14:22:41 MET DST

P.S Ton wypowiedzi nie do konca pokrywa sie z moimi uczuciami, ale jak sie
klocimy...

Jan Rychter (jwr_at_itc.pw.edu.pl) wrote:
: No i stalo sie. Mamy kolejna 'wojne systemow' :-) Moim zdaniem --
: zupelnie niepotrzebnie. Ale poniewaz Marian z taka niezbita pewnoscia
: siebie wypowiada sady nt Linuxa.[...]

: A skoro juz o oprogramowaniu mowimy. Masz u siebie sterowniki do:
: -- wszystkich (praktycznie) kart ethernetowych na rynku
: -- wieloportowych kart I/O
: -- ISDN
: -- Frame Relay
: -- ATM
: -- AX.25
: Nie tlumacz sie tym ze to Alpha. Sa plyty PCI z Alphami, mozna bez
: problemu wlozyc w nie niedrogie (!) karty PCI.

Czy "niedrogie" nie jest tu kluczowe? A jesli ja chce sprzet drogi i
porzadny (przynajmniej tak mi sprzedawcy wciskaja..)?
Czyz nie jest tak, ze linuxowe drivery sa do tych produktow, ktore
szczesliwie znalazly sie w posiadaniu osob potrafiacych taki driver napisac?
Bo jakos nie zauwazylem jeszcze produktu, ktorego dyskietka mialaby
kartoteke "Linux". "Alpha" tez sie nie zdarza - dla rownowagi.

Czy z FAQ Linuxa zniknely juz komentarze: "Drivera do XXXXX nie ma, i nie
bedzie, dopoki producent nie zechce udostepnic opisow amatorom"?

: Chce wiedziec czy
: jezeli klient kaze Ci na za tydzien postawic router ISDN <-> Ethernet,
: bedziesz mogl to zrobic. I za ile.

Za 1000 do 2000$! W tych granicach miescza sie odpowiednie produkty Cisco,
Welfleeta, RAD'a. Pytanie w druga strone - czy jestes w stanie odpowiedziec
klientowi za ile czasu zrobisz mu taki router, sprawnie dzialajacy?
I czy Twoje wynagrodzenie nie bedzie wieksze niz te 2000$ ?

P.S. Co bynajmniej nie znaczy, ze ze taki gotowy produkt dziala od razu
dobrze.. powiedzmy ze jest troche bardziej prawdopodobne, choc znowu nie tak
bardzo.

: I czy jezeli wlasnie pojawila sie
: na rynku nowa karta ATM, to czy masz szanse uzyc ja z Twoim systemem?

Alpha vs Linux? Chyba takie same szanse...

: Co Ty nie powiesz. A skad to wiesz z taka pewnoscia ? Zwroce Twoja
: uwage na to ze do Linuxa _mozna_ kupic support. Zeby nie byc
: goloslownym i poprzec swoje slowa przykladem (wybaczcie reklame), sam
: mam firme ktora sie tym wlasnie zajmuje.

Jak rozwiazujesz problemy? Pytasz na newsach?..

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |