Re: SIMMy 32 i 36 bit

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Thu 28 Mar 1996 - 01:12:02 MET

On Wed, 27 Mar 1996 15:02:52 +0100 Leslaw Frydel wrote:

>Sprawdz czy na plycie nie trzeba gdzies zworek przestawic!
>Ja mam taka smieszna plyte ze jak chce miec 24Mb
>to musze miec 4+4+16 TAK 3 banki
>bo jak wkladalem 4+4+8+8 to nie ruszylo !
>Powinna byc w insturkcji taka tabelka jakie konfiguracje pamieci sa
>dopuszczlne!

Temat byl juz poruszany wielokrotnie. (Znow wraca temat FAQ).
To nie zadna "smieszna plyta" - znaczna wiekszosc tak ma.
8MB sa traktowane jako dwa banki. Kiedy wsadzisz 8MB do pierwszego slotu
to drugi musi byc pusty (w wiekszosci przypadkow SIMMy dwubankowe
musza siedziec w slotach nieparzystych). I nic tu nie pomaga zworkologia
(w kazdym razie ja takiej plyty jeszcze nie widzialem). Co wiecej - nie
zawsze pomaga tabelka dopuszczalnych konfiguracji pamieci - nawet wprost
przeciwnie. Widzialem juz kilka plyt (nalezy do nich np. popularna
Shuttle HOT433) ktore w tabelce maja jako jedyny sposob osiagniecia
12MB: 4+4+4, a tymczasem dziala 8+0+4. To samo z 16MB: podaja wylacznie
16+0+0+0 lub 4+4+4+4, a tym czasem dziala rowniez 8+0+8+0.

Grego