Re: Szukam akcesorii do laserowek

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Wed 27 Mar 1996 - 15:59:07 MET

Jacek Kijewski (c55610jk_at_cs-boglab.elka.pg.gda.pl) wrote:
: On 25 Mar 1996, Jacek Biernat wrote:
: > Szukam foli do drukarek laserowych (HP), ktora umozliwia przeniesienie
: > wydruku na tkanine lub ceramike (popularna prasowanka).

: Pomylka. Prawdopodobnie chodzilo o drukarki termotransferowe. Z lasera
: na koszulke sie nie da przeniesc - gwarantuje to metoda druku. Otoz beben
: drukarki (z selenu chyba) jest elektryzowany, nastepnie miejsca
: naswietlone sie odelektryzowuja (naswietlanie laserem lub linijka diod).
: Nastepnie do naswietlonych miejsc przykleja sie toner (taki czarny
: proszek organiczny). Potem toner jest przenoszony (przez zetkniecie bebna
: z papierem) na papier. W tej postaci mozna go po prostu zdmuchnac, zatem
: inny nagrzany walec nadtapia i wprasowuje w papier mase powstala z
: toneru. W jaki sposob folia moglaby ten proces zmienic?

Skoro nie jestes pewny, to chociaz napisz "prawdopodobnie pomylka".
folia transferowa sluzy do wsadzenia w drukarke, ale jest tak dobrana,
ze nawet po wprasowaniu toner dosc slabo sie jej trzyma. Przyklada sie
wiec taki wydruk do koszulki i przeprasowuje (zelazkiem) na material.

Tez jestem czyms takim zainteresowany, ale pod katem robienia plytek
drukowanych.
Potencjalne zrodla:
1) firma Intermind (Wroclaw, Warszawa i pare innych miast). Kiedys mieli,
   ale dla mnie nie starczylo.
2) Xerox, tudziez uslugi kserograficzne. Choc Xerox do kserografow taki
    produkt robi, wroclawski "Xerox document Center" nigdy nawet o czyms
   takim nie slyszal.
3) Czasopismo "Elektronika praktyczna" ma ogloszenia o takiej folii pod
plytki. Z tym, ze ta moze byc duzo lepsza, i niestety drozsza.

P.S. Dlaczego to drukarka laserowa nie moglaby drukowac od razu na koszulce?
     Sprawe konstrukcji mechanicznej i dopuszczalnej grubosci papieru
oczywiscie pomijam.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |