Re: Szukam akcesorii do laserowek

Autor: Jacek Kijewski (c55610jk_at_cs-boglab.elka.pg.gda.pl)
Data: Wed 27 Mar 1996 - 14:10:04 MET

On 25 Mar 1996, Jacek Biernat wrote:

> Szukam foli do drukarek laserowych (HP), ktora umozliwia przeniesienie
> wydruku na tkanine lub ceramike (popularna prasowanka). Wiem, ze kiedys
> mozna bylo kupic taka folie w firmie Baza, ale teraz (przy najmniej w
> Szczecinie) juz tego nie maja. Jesli ktos wie gdzie mozna cos takiego kupic
> i ile to kosztuje, to prosze o wiadomosc.

 Pomylka. Prawdopodobnie chodzilo o drukarki termotransferowe. Z lasera
na koszulke sie nie da przeniesc - gwarantuje to metoda druku. Otoz beben
drukarki (z selenu chyba) jest elektryzowany, nastepnie miejsca
naswietlone sie odelektryzowuja (naswietlanie laserem lub linijka diod).
Nastepnie do naswietlonych miejsc przykleja sie toner (taki czarny
proszek organiczny). Potem toner jest przenoszony (przez zetkniecie bebna
z papierem) na papier. W tej postaci mozna go po prostu zdmuchnac, zatem
inny nagrzany walec nadtapia i wprasowuje w papier mase powstala z
toneru. W jaki sposob folia moglaby ten proces zmienic?
 Co innego drukarki termotransferowe. One przenosza specjalny wosk ze
specjalnej folii na papier. Zaleznie od rodzaju wosku, mozna to potem
przeniesc na tkanine. Taka tasma (foliowa) z woskiem kosztuje ch..wo
drogo. Same drukarki sa dosyc tanie. Np Star SJ-44.

Mam nadzieje, ze o to chodzilo. Jezeli jednak cos takiego (folie do laserow)
namierzysz i wyprobujesz, to prosze zamajluj do mnie i podziel sie
wrazeniami. Tez by mnie to interesowalo.

           "Kazda dostatecznie zaawansowana technologia
            niczym szczegolnym nie rozni sie od magii"

           Jacek Kijewski, c55610jk_at_smokie.elka.pg.gda.pl