Re: Ceny pamieci i klotnie ze Sparkiem - wyjasnienie

Autor: Wojciech Galazka (wgalazka_at_zoolook.chem.uw.edu.pl)
Data: Tue 26 Mar 1996 - 16:36:03 MET

In article <3329AB0577_at_golem.umcs.lublin.pl> KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) writes:
>From: KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski)
>Subject: Ceny pamieci i klotnie ze Sparkiem - wyjasnienie
>Date: 25 Mar 1996 23:51:34 +0100
>
> Szanowni Panstwo!
>

> Niedawno ceny pamieci spadly dosc mocno. Powstaje pytanie jak mocno, i
>w ktorym miejscu jest granica.[...]
>
> Przypuszczenie: ktos ukradl kontener SIMMow i wypuscil je na gieldzie
>po niskiej cenie.[...]

ceny RAM dzisiaj, w PLN
 i rosna, RAMu nie ma w magazynach!!!

> Niestety nie widze sensu prowadzenia jakiejkolwiek dyskusji
>nt. wyzszosci
niskich cen gieldowych nad wyzszymi cenami legalnych >produktow. Chyba
przyznacie ze to sluszne podejscie. Uwazam takze, ze nie >mozna traktowac
ceny jako jedynego kryterium wyboru sprzetu. Czesto placac >np. 20% wiecej
mozemy uzyskac 2x wydajniejsza maszyne, w dodatku z >bezproblemowa
gwarancja. Szkoda, ze ludzie w Polsce nie cenia swojego >czasu i pieniedzy.
Moze to rezultat tego, ze w Polsce nigdy nie szanowano >pracy (a wiec i
czasu w jakim mozna pracowac). Ludzie wola zaoszczedzic >kupujac wolniejszy
komputer, placac potem podczas uzytkowania. Ludzie wola >kupic tanszy
sprzet, nizszej jakosci placac potem za przestoje spowodowane >awariami i
nieudolnym servisem. Ludzie wola zmarnowac dzien czasu, >pieniadze na bilety
i mase nerwow kupujac na gieldzie by zaoszczedzic pare >groszy, dokladajac
je podczas piewszej awarii, gdy trzeba operacje >powtorzyc (pojechac i
zmarnowac dzien czasu na reklamacje, zakladajac ze >zostanie uznana...). To
bardzo smutne, ale niestety prawdziwe. Zarowno ja, >jak i Wojtek, Greg i
wiele innych osob, staramy sie przekonac Was, ze nie >zawsze warto
oszczedzac. Ze czesto lepiej kupic sprzet troche drozszy, by >uniknac w
przyszlosci wielu problemow. Mozna sie zgadzac z takim >podejsciem, lub nie.
Ja jednak wole pracowac na lepszym komputerze, za >nieco wieksze pieniadze,
bo naprawde mam szczerze dosc tego, co widze >naprawiajac czasem komputery
klientow kupione u konkurencji... ROC :(>

W pelni sie z tym zgadzam. Warto czasem zaplacic wiecej i miec spokoj
a nie biegac po servisach.

Wojtek
wgalazka_at_chem.uw.edu.pl