Re: Nauka pisania

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Tue 19 Mar 1996 - 09:20:21 MET

ufprzygo_at_cyf-kr.edu.pl (Witold Przygoda) wrote:

>Ja mam inne pytanie - wiekszosc (wszystkie zachodnie) programow
>uczy i owszem - bezwzrokowego pisania, ale bez polskich znakow.
>Jak "bezwzrokowcy" radza sobie z bezwzrokowym pisaniem polskich
>liter? Prawy-alt? (ale w/g regul - jest to juz oderwanie reki).
>
>Witek P.

jak zwykle. mozesz sobie wybrac dwa standardy. pierwszy, tj. polska
norma. tyle ze tam wszystko jest poprzestawiane, a polskie znaki sa po
prawej stronie na symbolach specjalnych. symbole nad cyframi tez sa
wymieszane, po polska norma oddziedziczyla poniemiecka klawiature
(m.in. klawisze y i z zamienione).

ja pisze klaw. programisty, tzn. polski prawy alt, lewy normalnie.
po lewej stronie jest wiecej polskich znakow, a prawy alt obsluguje kciukiem.
na poczatku troche trzeba potrenowac, ale idzie :)))

aha, i jeszcze jedna dobra rada, o ktorej nic nigdzie nie pisza.
nie chodzi o to zeby nie odrywac rak. chodzi o to, zeby byc zawsze pewnym gdzie
sa te rece. mozesz sie trzymac klawiatury dowolnymi palcami. wskazujace
sa najwygodniejsze, ale jak wciskasz litere akurat wskazujacym, to
trzymasz sie malymi :)))

ps: wiekszasc klawiatur ma zabki na 'F' i 'J' .
    ale niektore tez na "A" i ";" :) wlasnie dla malych palcow :))))

pps: jak wciskam prawy alt kciukiem , to sie trzymam klawiszy malym palcem.

ppps: co to jest pps ?

pppps: klawiatura programisty jest co prawda troszke wolniejsza od maszynistki,
       ale za to zgodna z us-international.