Re: 486 160 Mhz czy Pentium ?

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Mon 18 Mar 1996 - 07:20:50 MET

On Fri, 15 Mar 1996, Jacek Wojaczynski wrote:

> Mam zamiar kupic sobie nowy sprzet. Praktycznie bylem juz zdecydowany, ze
> sprawie sobie procesor AMD 486 160 Mhz. Jednak po przeczytaniu
> wstepniaka do Bajtka nr 3/96 mam pewne watpliwosci. Otoz autor w/w
> wstepniaka twierdzi, ze AMD nie wypuscilo jeszcze takiego typu procesora
> (podobno ma to zrobic dopiero w maju), a istnieje on na gieldzie tylko
> dzieki zdolnosci naszych piratow (jest to ponoc tylko podkrecone AMD 133
> Mhz). Czy w takiej sytuacji zdecydowac sie na kupno niepewnego procesora,
> narazajac sie na ewentualne przepalenie scalaka i strate ok.300 zl ???
> [...]

No nie ma na rynku _oryginalnego_ AMD 160 - wszystkie to szlifowane
133... Tak ze lepiej kupic po prostu 133 i podkrecic go na 160 - ten sam
efekt :) Co do predkosci to Pentium bedzie niestety szybszy, czasem nawet
duzo szybszy, a wynika to z mozliwosci przetwarzania rozkazow w kilku
kolejkach naraz - 486 tego niestety nie ma...

                                                Jurand