Re: Cuda i inne klopoty.Pomocy

Autor: Radoslaw Poplawski (point_at_infonet.wroc.pl)
Data: Thu 14 Mar 1996 - 13:09:50 MET

> From: Tomasz Jarnot <jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl>

> Czym sobie ten monitor zasluzyl na okreslenie SYF ? :))

1. Wraz ze zblizaniem sie do granicznej czestotliwosci obraz
fatalnie sie zaczyna rozjezdzac (praca w granicznej czestotliwosci -
wykluczona, chyba, ze komus nie przeszkadza przesuniecie obrazu).
2. Ciekawostka: polozenie obrazu na monitorze zalezy od dlugosci
pracy monitora (swiezo wlaczony potrafi przesunac obraz). Co prawda
jest to przesuniecie kilku mm, ale jednak.
3. Pamiec na 10 czestotliwosci to kpina z uzytkownika.
4. Zaden inny monitor nie potrafi tak efektownie "powiekszyc" obrazu
przy zmianie tla z czarnego na bialy.

A teraz hity:
Znajomy kupil taki monitor dwa tygodnie temu. Ma juz drugi, a i tak
musi go wymienic. Fantastycznie krzywy obraz. W jednym w jedna
strone, w drugim - w druga.
Inny przyklad: nowe 15-tki sa PnP. Z karta graficzna taki monitor
ustawil sie jako black_at_white - czarno-bialy i koniec. Nic nie
zrobisz.
Co prawda elektronika jest lepsza od poprzednich monitorow (tych bez
OSD), ale to poprawa - z malucha na poloneza.
O takich detalach jak spadek kontrastu wraz ze wzrostem
czestotliwosci odswiezania, klopotach z rozpoznaniem czestotliwosci
czy innych juz nie pisze.
PS. Ja tez jestem szczesliwym posiadaczem tego typu monitora, ale
mialem szczescie kupic wersje bez PnP i to dosc wczesnie (niedlugo po
rozpoczeciu sprowadzania przez JTT). Inna sprawa, ze dokladnie go
sobie obejrzalem przez kupnem i z tego co widze, gdy inni pokupowali
sobie te monitory - mialem szczescie. Reguly nie ma zadnej -
zadowolenie posiadacza zalezy od konkretnego egzemplarza.

A tak w ogole - przeciez to najtansze 15-tki jakie sie u nas
sprzedaje i nie ma sie czego po nich spodziewac. Daewoo to nie Mag,
ani nawet CTX (patrz samochody, kuchenki mikrofalowe, telewizory). To
taki sprzet Value Edition.

Radoslaw Poplawski
E-mail: point_at_infonet.wroc.pl (PL-litery: CP1250 lub ISO-8859)