Re: WINDOWS 95

Autor: Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Tue 12 Mar 1996 - 22:20:25 MET

Wojtek Piecek (wojtekp_at_tch.waw.pl) wrote:
: To ja tylko pytanie w kwesti formalnej - jaka czesc z tego oprogramowania
: jest legalna? Podaje ceny (end-user):
: Win95 cd - $128 (na czyms musi pracowac)
: MS word pl - $395 (6.0 polski)
: MS word - $494 (angielski ale pod 95)
: MS excel pl - $395 (5.0 polski)
: MS excel - $494 (angielski ale pod 95)
: Corel 3.0 pl - $99 (polski, 3.0)
: Corel 5.0 - $695 (angielski)
: Corel 6.0 - $695 (angielski ale pod 95)
: Designer - $500 (nie mam ceny, ale na pewno nie mniej).

Wiesz Wojtku - ladnie podsumowales, ale co proponujesz w zamian?

:
: > jest praktycznie jeden dominujacy system operacyjny, jedna grupa
: > programow najczesciej uzywanych. Dla mnie oznacza to latwosc przenoszenia
: > danych ( tekstow, baz, arkuszy, rysunkow ) na inne komputery, czyli
: A dla Gatesa i m$ nowy mercedes na gwiazdke dla dzieciaka.

O to trudno miec do niego pretensje. Zreszta mu nie zaluje. Pokaz mi
konkurencyjny zestaw programow, za pomoca ktorych moge przygotowac
ladna prezentacje, gdzie napisze troche tekstu, zrobie proste obliczenia,
narysuje z tego slupki i umieszcze to wszystko na jednej kartce..

: > wygoda prace, a to chyba jest najwazniejsze. Po prostu wydaje mi sie ze
: > gdyby bylo kilka systemow operacyjnych ( rownie popularnych ), rozne
: > oprogramowanie pod te systemy, rozne wymagania sprzetowe, to cholernie
:
: Pierwszy raz slusze ze wielu producentow samochodow to jest minus i ze
: lepiej aby byl tylko jeden taki so sprzedaje samochody marki "AUTO" i
: wszyscy sa szczesliwi.

He,he - czemu nie. Wiesz jakby sie zycie uproscilo (ktory tu samochod sobie
wybrac...). Zreszta - samochody sa juz w sumie takie same, roznia sie prede
wszystkim cena, no i mniej istotnymi szczegulami w swojej klasie.

: > trudno byloby przesiasc sie na inny komputer i w miare swobodnie na nim
: > pracowac... Trzeba sie pogodzic z tym, ze mamy do czynienia z postepujaca
: Ciekawe, ale chyba taki cel przyswiecal producentom UNIXa - czyli mozliwosc
: przejsca miedzy platformami bez _specjalnych_ klopotw. I jakos sie to udaje.
: Wystarczy spojrzec tylko na dostepne oprogramowanie (w src, dla tych co
: tylko musza instalowac "PAKIET" ms tlumacze - bierze sie skads (zrodel moze
: byc wiele) rozpakowuje, czesto pisze ./Configure, potem pisze make, potem
: pisze make install i ma sie dzialajacy program.

Cel zaszczytny. Od pewnego czasu przyswiecajacy rowniez MS (ach te Alfy,
PPC). A z realizacja w UNIXie? Hm, spojrz tylko w zrodla, i zobacz,
ile tam #ifdef _SUNxxx_. Systemy niby podobne, a jednak bardzo sporo rozne.

Pozdrowienia,
Jarek.