Re: Q: Dlaczego ASUS ?

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Tue 12 Mar 1996 - 13:07:24 MET

_- StryjO -_ napisal (-a) :
> Przegladajac liste zauwazylem, ze wielu z Was poleca plyty firmy Asus
> jako plyty do Pentium. W zwiazku z tym interesuje mnie, w czym te
> plyty sa lepsze od innych (np. Gigabyte'a) oraz pare innych rzeczy :
ASUS jest bardzo stabilna i bardzo szybka plyta. Upgrade BIOSa za darmo i w
kazdej chwili. Duza bezawaryjnosc i cos dla estetow: ladna i przemyslana
konstrukcja plyty. To tak w skrocie :-)
> 1. Czy chipset 430FX jest nastepca Tritona (bodajze - 82430FX), a
> jezeli tak to jakie sa roznice i czy jest on lepszy od Tritona ?
Intel 430FX PCIset to wlasnie Triton I (nazwa "Triton" jest zastrzezona dla
firmy Intel i tylko ona moze oficjalnie uzywac tej nazwy). W tej chwili
pojawia sie nowy chipset Intel 430HX PCIset (Triton II) i oprocz tego, ze
obsluguje parzystosc i ECC oraz mozna na nim budowac plyty
Pentium wieloprocesorowe to nic wiecej nie moge o nim na razie powiedziec.
> 2. Co daje posiadanie NCR SCSI Bios'u ?
A no to, ze mozna sobie kupic kontrolerek PCI z kostka NCR 810 co da nam
Fast SCSI-2. I to wszystko za cale $50+VAT.
> 3. Jakie sa zasadnicze roznice,oprocz czestotliwosci zegara i rodzaju
> cache'a, miedzy P55TP4N a P55TP4/XE
Plyta P55TP4N zastapila plyte P55TP4XE. Zasadnicza roznica polega na tym, ze
TP4N nie ma podstawek DIP pod asynch SRAMy a w ich miejscu na plycie
znajduja sie wlutowane dwa uklady Pipelined Burst SRAM (w sumie 256kB).

Piotrek
piotrs_at_tch.waw.pl