Re: Fspaniale pentiumy i ich fspaniale zegary

Autor: Maciej W. Rozycki (prr09rm_at_loqi.elka.pg.gda.pl)
Data: Mon 11 Mar 1996 - 14:19:06 MET

On 9 Mar 1996, Piotr Sobczak wrote:

> I beda tyle kosztowaly, ze bedzie mozna sobie kupic pozadna plyte pod P-75
> do P55-200 z jakims procesorkiem. Tak jak jest w tej chwili z Pentium
> OverDrive dla 486. Za cene tego procesora mozna sobie teraz kupic pozadna
> plyte pod Pentium (np. ASUS) i P-75.

 A to zapewne.

> W materialach ladnie jest to opisane ale w zyciu wyglada to inaczej.
> Wszystkie plyty ktore widzalem pod PP (mam dwa typy w magazynie:ASUSa i
> Intela) mialy zworkami ustawiane napiecie zasilania i mnozenie zewnetrznej
> czestotliwosci. Wartosci obu sa podawane na odpowiednich nozkach procesora
> PP i madrze zaprojektowane plyty powinny same je ustawiac.

 To niezupelnie jest tak. Informacja o wymaganym napieciu rzeczywiscie
podawana jest na pinach. Nie pamietam dokladnie jak to jest, ale dla
akceptacji procesorow o roznych napieciach stworzony zostal Header 8.
Natomiast wspolczynnik mnozenia zegara podawany jest przez plyte przy
aktywnym sygnale RESET# -- procesor odczytuje go z pinow A20M#, IGNNE# i
LINT[0:1]. Czyli wspomniane zworki ustawiaja zapewne odpowiednie poziomy
na tych wejsciach (oczywiscie piny te maja inne znaczenie po zakonczeniu
cyklu zerowania).

 Pozdrawiam.

--
+         Maciej W. Rozycki, Technical University of Gdansk, Poland          +
+           e-mail: prr09rm_at_loqi.elka.pg.gda.pl, PGP key available           +