Re: Fspaniale pentiumy i ich fspaniale zegary

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Sat 09 Mar 1996 - 16:14:23 MET

Maciej W. Rozycki napisal (-a) :
> Zapomniales o Pentium OverDrive:

Nie zapomnialem tylko sie nikt nie pytal.
> dla i486:
> ODP-63 to 25MHz*2.5,
> ODP-83 to 33MHz*2.5,
> dla Pentium:
> ODP-120/133 to 60/66MHz*2,
> ODP-125 to 50MHz*2.5,
> ODP-150 to 90MHz*1.66,
> ODP-166 to 100MHz*1.66.
> Te dwa ostatnie niestety dopiero w maju. ;-)
I beda tyle kosztowaly, ze bedzie mozna sobie kupic pozadna plyte pod P-75
do P55-200 z jakims procesorkiem. Tak jak jest w tej chwili z Pentium
OverDrive dla 486. Za cene tego procesora mozna sobie teraz kupic pozadna
plyte pod Pentium (np. ASUS) i P-75.

> Jesli chodzi o Pentium Pro -- to zupelnie inna historia. Maja one cztery
> specjalne piny do ustalania parametrow petli PLL mnozacej czestotliwosc
> zewnetrzna i od projektanta plyty glownej zalezy, jaka opcje wybierze
> (mozliwe sa mnozniki typu np. 11/2). Jesli kogos to interesuje to moge
> sprobowac wygrzebac cos w materialach.

W materialach ladnie jest to opisane ale w zyciu wyglada to inaczej.
Wszystkie plyty ktore widzalem pod PP (mam dwa typy w magazynie:ASUSa i
Intela) mialy zworkami ustawiane napiecie zasilania i mnozenie zewnetrznej
czestotliwosci. Wartosci obu sa podawane na odpowiednich nozkach procesora
PP i madrze zaprojektowane plyty powinny same je ustawiac.

Piotrek
piotrs_at_tch.waw.pl