Re: Warp -- polskie fonty, sorry

Autor: Miros/law Nowakowski (nowam_at_pg.gda.pl)
Data: Sat 09 Mar 1996 - 15:46:24 MET

On Sat, 9 Mar 1996, Maciej Pilichowski wrote:

> Hej,
>
> Sorry, ze moje pytania przeszly juz w trylogie. Na moje usprawiedliwienie
> powiem, ze mam sesje, wiec pytania komputerowe wypadaja mi z glowy.
> Mam angielska wersje Warpa, a byloby milo na poczatek dorwac cos z prawym
> altem + polskie fonty. Pytanko -- skad to sciagnac. A drugie pytanko -- czy
> jest moze jakis program konwertujacy czcionki z windows do warpa. Mam tego z
> 20MB /wiekszosc polskich/ i zal byloby nie skorzystac.
[CIACH]

Nie ma za co przepraszac. Jak potrafie, to pomoge z mila checia.

Polska klawiatura programisty (z prawym ALT-em) jest do sciagniecia z
hobbes.nmsu.edu, /os2/drivers/keyb_pl.zip albo z ftp.peryt.waw.pl (nowsza
wersja chyba w os2/updates). Tylko jezeli zamierzasz z niej korzystac, to
nie instaluj w Warpie FixPak nowszego niz #14, bo inaczej ZIMA!

Sprawa liter? Jak wiadomo, "by uniknac ambarasu" Nekro$oft uszczesliwil
nas w Windoze strona kodowa 1250. W OS/2 obowiazuje IBM Latin 2.
Niestety, musisz wziac jakies narzedzie do czcionek i to sobie
przekonwertowac generujac przy okazji pliki AFM (do instalacji Type1 w
OS/2 pliki PFM i PFB nie wystarczaja).

W polskim Warpie rozwiazano problem konwersji w ten sposob, ze dziala ona
"w tle", niewidocznie dla uzytkownika. Piszesz tekst w E.EXE (kodowanie
IBM Latin 2), kopiujesz do Schowka, wklejasz do Win-OS Write i masz
automatycznie WinCodePage 1250.

Jezeli chodzi o konwersje tekstow, to jest OS-owa wersja UNIX-owego TR,
znajdziesz wszedzie w katalogu GNU lub UNIX (np.
hobbes.nmsu.edu/os2/unix) w pliku gnututil.zip (wymaga emxrt!).

Ja pod WinOS zainstalowalem sobie Zecera a teraz kombinuje co tu zrobic,
zeby pod OS polskie literki wklepywac z LEWYM altem. A moze ktos juz
przerabial to zagadnienie?

OSciski!
Mirek Nowakowski