Re: WINDOWS 95

Autor: Jan Gorski (jacho_at_appli.mimuw.edu.pl)
Data: Fri 08 Mar 1996 - 16:48:41 MET

Popieram pana Jurka.

Komputer w domu musi byc wygodny. Srodowisko powinno byc robione pod
kontem ludzi nie majacych z komputerm wiele do czynienia.

W mojej sytuacji Komputer jest wykorzystywany przez cala cztero-osobowa
rodzine. Glownie jako narzedzie do pisania i do nauki jezykow. Z calego
domu jedynie ja mam jakies pojecie o komputerach. Ale mimo tego ze moja
mama nie korzystala z komputera przez pirwsze 40 lat zycia dala sie
przekonac i teraz bez komputera nie moze sie obejsc.

Dzieki temu ze uzywamy Win95 (od czterech miesiecy) kazde z nas moze w
sposob dla siebie wlasciwy wykorzystywac nasz komputer. Nie wyobrazam
sobie mojej mamy ktora bym uczyl takich instrukcj:
ls,ps, czy innych Unix'owych. Ja interesuje to by muc uruchomic edytor i
klikajac na ikonke drukarki zaczynac drukowanie tego co napisala.

Amatorom swietnych bezuzytecznych systemow chcialem powiedziec,ze system
bez oprogramowania to nie system tylko martwy system. Wiem ze istnieje
oprogramowanie dla OS czy Linux i to dosc spore. Ale jesli poruwnamy to
z oprogramowaniem dla Windows to wyglada to dosc mizernie. Jeszcze
slabiej jest z CD-ROM'ami. Encyklopedie multimedialne, slowniki itp
jakos bardzo lubia system WIN a nie Linux. (nie wiem dla czego :-) )
To wszystko wskazuje na to ze choc OS Warp jest moze leprzy to nie ma
zastosowania powszechnego. Ile to juz wspanialych stadardow Audio czy
Video padlo tylko dla tego ze nie byly wystarczajaco powszechne.

Nawiasem mowiac jestem bylym Amigowcem i z bulem sprzedale moja Amige by
kupic PC. Pierwszy moj PC byl gorszy od mojej Amigii. Dopiero teraz
Win95 dal mi mozliwosci wygodniejszej pracy niz w Amiga WorkBench 2.0
(niestety nie dozylem 3.0) Amiga jest teraz w agoni ale nie dla tego ze
jest gorsza tylko z powodu braku rynku

Mam nadzieje ze Microsoft kiedys wykorzysta swoj monopol w sposob
bardziej przyzwoity. W koncu sa produkty do ktorych nie mam zadnego
zarzutu (np Encarta96)

Janek.