Re: oplata ???

Autor: Jacek Pietraszek (pmpietra_at_mech.pk.edu.pl)
Data: Fri 08 Mar 1996 - 14:51:51 MET

In <199603071008.LAA00714_at_amb.ac.bialystok.pl>,
chojnows_at_amb.ac.bialystok.pl (Chojnowski Marcin) writes:
> Czy placicie za internet ??? Jako studenci mam na mysli,
> bo u nas sobie wymyslili zeby pobierac oplaty , co wy na to ?????

Wprowadzenie takich oplat w sytuacji darmowych - czyli bez
czesnego - studiow, bylo tylko kwestia czasu. Wczytalem sie
kiedys w status NASK, ktory zapewnia siec uczelniom oraz
w status KBN, ktory posrednio finansuje ta siec. Otoz tak sie
sklada, ze status KBN zabrania kierowania na dzialalnosc dydaktyczna
funduszy przydzielonych przez KBN i tak sie sklada, ze
przydzielanie kont studentom powinno byc w calosci finansowane
przez MEN, ktory akurat cala sprawe ma gdzies.

Ujmujac sprawe jeszcze precyzyjniej: ruch w sieci generowany
przez studentow przewyzsza, jak przypuszczam, wielokrotnie ruch
generowany przez pracownikow uczelni. Oplaty za ten ruch pomniejszaja
fundusze KBN-u przyznawane uczelniom, a poprzez VAT pomniejszaja
takze fundusze juz przyznane. Nie widze wiec powodu, dla ktorego
gwarzenie studentow mialoby byc finansowane z moich funduszy
badawczych. Jestem zas za przydzieleniem studentom kont, ale na
normalnych warunkach odplatnosci z pewna bonifikata. Sytuacja
stanie sie dla samych zainteresowanych o tyle jasna, ze wtedy juz
nikt nie bedzie mogl im dowolnie zakazywac lub nakazywac
okreslonych form korespondencji np. zakaz prowadzenia reklamy
z takiego konta.

Czekam na wypowiedzi innych osob.

Pozdrawiam,

Jacek

    _/_/_/ _/ _/ _/_/_/_/_/ Jacek Pietraszek
  _/ _/ _/ _/ e-mail: pmpietra_at_mech.pk.edu.pl
 _/ _/ _/ _/ pmpietra_at_cyf-kr.edu.pl
_/ _/ _/ _/ voice: ++48 12 480555 ext.3480
 _/_/_/ _/_/_/ _/ fax: ++48 12 484436

Cracow University of Technology, Faculty of Mechanical Engineering
31-864 KRAKOW, Al.Jana Pawla II 37, POLAND