HDD problem ? Linux !

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 07 Mar 1996 - 19:57:57 MET

rkrol_at_mysza (Robert Krol) wrote:
>Leszek(Lechu) Marmon (lechu_at_infoserv.ii.uj.edu.pl) wrote:

>: Mam nastepujacy problem: Mam podlaczone dwa dyski twarde do jednego
>: kontrolera oraz jeden naped CD ROM do drugiego kontrolera. Naped CD jest
>: podlaczony jako slave i tylko tak udalo mi sie przekonac go do pracy.

>Najprostszym wyjsciem byloby kupno jednego dwukanalowego sterownika razem z
>nim mialbys program wykrywajacy trzeci i ewentualnie czwarty dysk.
>Przy twojej aktualnej sytuacji osobiscie watpie czy uda ci sie to odpalic z
>powodu ograniczen biosu komputera

>: Leszek(Lechu) Marmon

mialem podobny problem, z tym ze z plyta pci byl od razu zintegrowany
sterownik dwukanalowy. w biosie ustawienie dla 4rech dyskow.

dzialajaca kombinacja:

primary
1.hdd master
2.hdd slave
secondary
1.cdrom master albo slave
2.hdd master albo slave .

i bios bardzo dobrze przekazuje dosowi trzeci dysk. ale
jesli zrobie:

primary
1.hdd master
2.cdrom slave
secondary
1.hdd master
2.hdd slave

to juz mi nie widzi dyskow podlaczonych do drugiej tasmy. a ta druga
konfiguracja bylaby o niebo lepsza, bo kumpel dokupil drugi duuuzy dysk
(1.2GB , pojecie jak zwykle wzgledne:) lecz mial starego maxtora 124MB.
pomyslalem zeby to wywalic na druga tasme, zwlaszcza ze za chiny nie dalo
sie go podlaczyc jako slave razem z tym duzym master (quantum).
robilby sobie na tym malym od czasu do czasu backup, i ewentualnie
trzymal jakies smieci. niestety nie dalo sie.

co zrobilem ? ponoc w sieci sa jakies sterowniczki ktore sie laduje
w config.sys i uwidaczniaja one dysku drugiej tasmy. niestety nie probowalem.
zrobilem co innego. zainstalowalem na tym drugim dysku ...... linux'a :)
niech sie kumpel nauczy prawdziwego systemu :)))))

ps: starzy wyjadacze wiedza. ale tym co nie wiedza mowie, ze
    dla linux dyski wogole nie musza byc w bios'ie deklarowane zeby ten
    system je zobaczyl :)