Re: Krotkie (?) porownanie twardzieli oraz wyniki testow

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 07 Mar 1996 - 16:34:39 MET

Radoslaw Poplawski (point_at_infonet.wroc.pl) wrote:
: > >: sterownika lepszego nie ma, jak pisalem pio3 daje ponad 5mb/s i nie widze
: > >: sensu zwiekszania na razie tego do kilkunastu mb/s bo dysk i tak tyle nie
: > >: pociagnie.
: > >Oj, pociagna, pociagna. A wkrotce juz chyba wszystkie orzekrocza.
: > nie takie dyski o ktorych mowimy :) bo skoro sam producent podaje znacznie
: > mniejsze transfery niz te 5mb to chyba mozna mu wierzyc :)
:
: Moze ja czegos nie rozumiem, ale wydaje mi sie, ze transfer z cache'u
: HDD do pamieci komputera w przypadku dyskow fast-ata2 (pio4) jest
: znacznie wiekszy niz 5mb (13mb/sek czy cos kolo tego). Jesli max.
: transmisja wynosi 5mb/sek to twardzielek powinien sie czuc
: niedoceniony (czytaj: lekko sie obija).

Tak, tylko kiedy zachodzi przypadek transferu z cechu dysku do komputera?
Zazwyczaj dla swiezo czytanych danych, bo te czytane ponownie sa w cache...
programowym w RAM komputera. A swiezo czytanych danych nie przybywa
w tempie 13MB/s, tylko znacznie wolniej.
W efekcie, z cache dysku w zasadzie nie korzystasz..
No, troche moze sie zyskuje przy zapisach.

A tak a propos wydajnosci dyskow: (z www.seagate.com)
                             ST-5850A
                             Decathlon 850

       UNFORMATTED CAPACITY _____________________
       FORMATTED CAPACITY (xx SECTORS) __________854.7
       ACTUATOR TYPE ____________________________VOICE COIL
       CYLINDERS __PHYSICAL______________________4,085
       HEADS ______PHYSICAL______________________4
       DISCS (3.5 in) ___________________________2
       MEDIA TYPE _______________________________THIN FILM
       HEAD TYPE ________________________________THIN FILM
       RECORDING METHOD _________________________ZBR RLL (1,7)
       INTERNAL TRANSFER RATE (Mbits/sec) _______32.45 to 61.65
       EXTERNAL TRANSFER RATE (Mbytes/sec) ______up to 16.6

te 61.65 Mb/s to tak z 6MB/s. Moze w to trudno uwierzyc, ale 5MB/s
to ja potwierdzam. A to znowu nie jakis ekstra dysk...

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |