Re: Seagate 1G - nieefektywny!?

Autor: Grzegorz Redlarski (gred_at_amedec.amg.gda.pl)
Data: Mon 04 Mar 1996 - 15:35:26 MET

>Ze wzgledow na to, ze MS-DOS nie efektywnie wykorzystuje dysk, proponuje
>podzielic dysk na kilka partycji po okolo 300-400 MB.

> Marek_S

A ja zalozylem sobie drvspace na czesci dysku (mam tam tylko mniej
wazne rzeczy). Ostatnio sciagnalem dla dzieci pare tysiecy ikon. Gdyby
nie drvspace, to strach pomyslec ile by to faktycznie zajelo, kazac im
rozpakowywac i pakowac za kazdym razem nie chcialem (6-12lat). Kiedys
przejrzalem sobie jaki procent zbiorow jest rzedu 0-4kB (np. Xtree -
sortowanie wg wielkosci zbioru) i nie mialem watpliwosc, ze warto
sobie zainstalowac drvspace, mimo bardzo ograniczonego zaufania do
niego. W dos6.0 zrobienie defragmentacji dblspace moglo oznaczac
utrate danych. Po kilkunastu godzinach defragmentacji, kiedy tempo
spadlo ponizej 1%/h nacisnalem esc i dane szlak trafil - probowalem to
pozniej powtorzyc na dyskietce i okazalo sie, ze byla to bardzo
skuteczna metoda rozwalania skompresowanego dysku :-(. W dos6.22 chyba
bylo troche bezpieczniej ale i tak trzeba uwazac.

gr