Re: kontroler dla 4HDD

Autor: Grzegorz Redlarski (gred_at_amedec.amg.gda.pl)
Data: Mon 04 Mar 1996 - 15:12:54 MET

KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl (Andrzej Karpinski) wrote:
>jesli zastosujesz wspolna szyne danych i w dodatku polecenia do urzadzen
>bedziesz wysylac do obu urzadzen to normalnym jest, ze zastosowanie dwoch
>urzadzen bedzie mniej wydajne niz jednego. wniosek: cdrom nalezy podlaczac
>zawsze do drugiego kanalu ide, nigdy razem z twardzielem. najlepszym
>dowodem na to co mowie sa dostepne od jakiegos czasu w sprzedazy cdromy
>ide BEZ zworek do ustawiania master-slave...

Wydawalo mi sie, ze jesli z CDROM korzystam sporadycznie, to lepiej
podlaczyc:
HD1 (m. in. pamiec wirtualna dla win) - master 1
HD2 (wymienny) - master 2
CROM - slave2

Nie zauwazylem aby HD2 chodzil wolniej. Czy samo podlaczenie CDROM do
jednego IDE z HD moze zwolnic jego prace, mimo tego, ze CDROM w danej
chwili nie pracuje?

gr