Re: Wrazenia z gieldy

Autor: Jacek Uminski (jaceku_at_tch.waw.pl)
Data: Mon 04 Mar 1996 - 09:15:02 MET

Piotr Roszkowski wrote:
> Bede go uzywal do linuxa frebsd itp(obliczen numerycznych ,byc moze do
> jakiejs ubogiej wizualizacji danych -jak bede mial minimum 16 Mb ).
> Czy w tej samej klasie cenowej (tzn . procesor + wiatraczek=cena TI)
> nie ma procesorow bardziej odpowiednich do tego celu ?
> Ma on jak mi sie wydaje jeszcze jedna wielka zalete ma piec lat gwarancji.
> Mam jeszcze jedno pytanie : czy pamieci 70 ns oplaca sie jeszcze kupywac
> (podobno niektore plyty z nimi juz nie chodza )?
> Piotr Roszkowski

Nie wiem ile kosztuje AMD DX2-80, ale slyszalem ze ostatnio tez sporo
stanialy. W mojej firmie Ti jest tanszy o kilkanascie dolarow
(przy cenie AMD rzedu 40$). Musisz sie zastanowic, czy warto zaoszczedzic
te pare zlotych za cene 20% mniejszej wydajnosci.
Co do pamieci 70ns, to sa one caly czas szeroko stosowane. Wystarczaja
one do zdecydowanej wiekszosci systemow. Jedynymi komputerami naprawde
potrzebujacymi szybszych pamieci sa Pentiumy z czest. zewnetrzna 66 Mhz
(a wiec P100,133 i 166). Zreszta 70ns dla SIMMa to jest czas dostepu
"gwarantowany" przez producenta. Z moich doswiadczen wynika, ze wiekszosc
SIMMow ma rzeczywiste czasy dostepu rzedu 50-55ns (mierzone spec. SIMM-checkiem)
Wybor nalezy do Ciebie.

--
Pozdrawiam,
Jacek Uminski