Re: kontroler dla 4HDD

Autor: Tomasz Jarnot (jurand_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Sun 03 Mar 1996 - 21:50:48 MET

On Sun, 3 Mar 1996, Andrzej Karpinski wrote:

> jesli zastosujesz wspolna szyne danych i w dodatku polecenia do urzadzen
> bedziesz wysylac do obu urzadzen to normalnym jest, ze zastosowanie dwoch
> urzadzen bedzie mniej wydajne niz jednego. wniosek: cdrom nalezy podlaczac
> zawsze do drugiego kanalu ide, nigdy razem z twardzielem. najlepszym
> dowodem na to co mowie sa dostepne od jakiegos czasu w sprzedazy cdromy
> ide BEZ zworek do ustawiania master-slave...

Zastanawia mnie jedna rzecz... probowalem kiedys laczyc CD-ROM na jednym
kanale IDE z twardym ( Caviar 850 i CD Sony CDU-55E ), a nastepnie
polaczylem oba urzadzenia na oddzielnych kanalach. Po wykonaniu testow
wszystkimi dostepnymi mi programami NIE zauwazylem ZADNEGO spowolnienia
dzialania CD czy twardego w przypadku pracy na jednym kanale IDE - nie
zmniejszyl sie ani transfer, ani czas dostepu do danych. No i jak to
wytlumaczyc ?
                                                Tomek