Re: Seagate 1G - nieefektywny!?

Autor: Tomasz Slodkowicz (slodki_at_infoserv.ii.uj.edu.pl)
Data: Fri 01 Mar 1996 - 11:31:30 MET

TOMASZ WITEK (TIWEK_at_ksinet.univ.gda.pl) wrote:
> Mialem cluster 16kB wiec ani myslac ciach dysk na kawalki. I co stego ?
> Mam na C dalej cluster 16kB a na pozostalych mniejsze. Moze jest sposob
> zeby na pierwszym dysku tez pozbyc sie duzego clustera, bo 180 MB danych
> zajmuje prawie 300 MB.

Zapewne jakims cudem typu fips (czy jakos tak) do ciecia na partycje...
Ale zapewne nie sprawdziles, ze one jedynie _obcinaja_ partycje na zadanych
cylindrach, nic nie zmieniajac wewnatrz partycji (tzn. cos tam musza, ale na
pewno nie przeorganizowuja FATu...). Skutek tego taki, ze mamy mnijesza
partycje, ale ten sam FAT.

Wyjscie: na nowopowstalym miejscu zakladamy nowa (2) partycje, taka aby
pomiescila dane z tej pierwzej, kopiujemy dane, kasujemy pierwsza, zakladamy
ja w takim samym rozmiarze fdiskiem (teraz juz nowy FAT) i wracamy...
Uwaga: nie sprawdzalem.... :)
                                                Tomek

--
  Tomasz Slodkowicz   Institute of Computer Science
                      Jagiellonian University, Cracow, Poland