Re: Jak dziala LBA?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it)
Data: Sat 13 Jan 1996 - 03:31:01 MET

On Fri, 12 Jan 1996 20:17:45 +0100 Jaroslaw Lis wrote:

>No, ale raz wykazalem sie lenistwem, i nie wylaczylem.
>Pomimo wlaczonego LBA, moj system sie odpalil. Dysk nadal ma 16 glowic,
>63 sektory, i multum cylindrow. Tak jakby sie LBA nie wlaczylo.
>
>Gdzie to bydle sprawdza kiedy ma sie wlaczyc?
>

>P.S. Jak sie Win95, OS/2 i NT zachowuja na duzych dyskach bez LBA?

Ja mam 850MB (to znowu nie taki duzy), ale zarowno do DOSa jak i do OS/2
mam specjalne drivery do mojego EIDE PCI, w zwiazku z czym z BIOSa to
nie korzysta (z wyjatkiem odpalenia bootstarpu, ale to zerowa sciezka)
[umiescilem mojego Boot Manager'a na poczatku dysku i zastanawiam sie co
by bylo gdybym umiescil go na koncu]

Grego