Jak dziala LBA?

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 12 Jan 1996 - 20:02:34 MET

Glupie pytanie - jak dokladnie dziala LBA?

Dyski to ja mam spore, ale z powodu kompatybilnosci unikam LBA i partycje
DOS ciagle mam <512MB.
Ale niestety - nowy bios jak dalem autodetect, to dla duzego
HD LBA wlacza automatycznie. I opcji na wylaczenie nie ma (P&Pray).
Na szczescie jest w innym okienku (winbios, tfu).

No, ale raz wykazalem sie lenistwem, i nie wylaczylem.
Pomimo wlaczonego LBA, moj system sie odpalil. Dysk nadal ma 16 glowic,
63 sektory, i multum cylindrow. Tak jakby sie LBA nie wlaczylo.

Gdzie to bydle sprawdza kiedy ma sie wlaczyc?

P.S. Jak sie Win95, OS/2 i NT zachowuja na duzych dyskach bez LBA?

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |