Re: WIN95 - jestem niezadowolony

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Fri 12 Jan 1996 - 19:54:43 MET

Bede jatrzyl...

Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.it) wrote:
: >3. Klopoty z instalacja - okazuje sie ze na firmowych komputerach lepiej
: > instaluje sie os/2 niz win'95, na pewno nie potrafi obslugowac kontrolera
: [...]
: Wielkaz to prawda. Plug and pray. Wszystkie newsgroupy i mailinglisty
: (te takie lamerskie) sa pelne placzy i jekow nad instalacja W95. Trudno
: bylo to jednak uznac za dowod wiekszej latwosci instalacji OS/2, gdyz
: jak wiadomo - lamerzy nie instaluja OSa.

Chyba z oboma tymi systemami sa klopoty z instalacja. Nie generalnie, w 90%
przypadkow wystarczy.

Faktem jest jedno - szary uzytkownik (=lamer) chce P&P. A ja sobie nie
zycze, zeby P&P uniemozliwialo mi skonfigurowanie czegos tak jak chce.
A czesto uniemozliwia.

: Tu rowniez bym popolemizowal. Aplikacje DOSowskie (ktorych w zakladach pracy
: na calym swiecie jest nadal chyba jeszcze wiekszosc) chodza lepiej pod WARPem
: niz pod W95. Aplikacje W3.x - moim zdaniem - nie gorzej. Zas co do aplikacji
: natywnych: jest ich ZNACZNIE wiecej dla OS/2 niz dla Win95. Tyle ze nie sa
: tak glosne i znane jak Word, Works, WordPerfect itd. Ale jest pelny komplet
: i nic nie maja do pozazdroszczenia windozowym.

Oj, chyba uczucia zagorowaly nad obiektywizmem. Wez pod uwage nie to co jest
teraz - miesiace zaledwie po wypuszczeniu W95, tylko to co bedzie za rok.
Jest olbrzymi owczy ped odbiorcow i producentow na W95. Za rok beda tylko
aplikacje na W95, a te z OS/2 beda.. troche przestarzale (co nie znaczy
gorzsze, jesli jak to zwykle para pojdzie w gwizdek). Ale za ~1.5 roku
ta przestarzalosc stanie sie problemem.

: Jak najbardziej, ani WPS (Workplace Shell - obiekty etc) nie jest
: zwiazany scisle z systemem (mozna zastartowac go z shellem PM - Presentation
: Manager - i chodzi wtedy na 8MB jak burza, to te cholerne obiekty zezeraja
: zasoby systemu), ani nawet PM - bez niego tez mozna sie obejsc uzywajac
: wylacznie shell'a tekstowego. Co wiecej - nie musi to byc nawet CMD IBMa -
: bardzo ladnie chodza portingi shell'i Unixowych, sam juz wyprobowalem
: bash'a, korn'a, tcsh. I powiem po cichu (bo zaraz mnie zjedza Linux'owcy)
: ze przy takiej pracy WARP jest zwawszy i od Linux'a na tej samej maszynie.
: Wiem bo mam jedno i drugie.

No pieknie. Tylko co Ci po tym. To jest srodowisko, gdzie jednak wiekszosc
programow jest graficzna, i podejrzewam ze na codzien bez graficznego shella
pracowac sie nie da?

Zreszta - W95 tez ma modulowa budowe, a co!. Mozesz zastartowac tryb
tekstowy, i pewnie chodzi nawet szybciej niz OS/2. Tyle ze nie jest
wielozadaniowy...

: Ogolnie - z Unix'a przeniesione zostalo
: na OS/2 niemal wszystko (z wyjatkiem aplikacji Xwindows). Ciekawe co
: i kiedy z tego zostanie przeniesione na W95. Mysle ze niewiele - to robota
: dla ludzi, ktorzy nie lubia sie zajmowac glupotami.

Sporo rzeczy juz zostalo przeniesionych, jeszcze na stare win. No, moze
nie tyle przeniesionych, co napisano program, ktory do tej pory
byl tylko w wersji Unix. Serverow http na windowsy jest chyba z
piec? (o jakosci moze nie dyskutujmy).

A z ciekawosci - czy architektura OS/2 jest naprawde tak podobna
do UNIX'ow (fork, pipes, prawa w plikach)?

: Jedynie kamyczek do ogrodka Linuxowcow - o ile ja na WARPie moge sie
: cieszyc wszystkim co wy stworzycie - o tyle w druga strone to nie dziala.
: I to nie tylko dlatego, ze WARP jest komercyjny a Linux darmowy, i source'y
: sa do wszystkiego, ale i z powodow technicznych. DOBRZE napisana aplikacja
: dla WARPa, ktora w pelni wykorzystuje jego architekture (fakt - malo takich
: jeszcze) nie zostanie przeniesiona na Linuxa, a jesli juz to sporym kosztem.
: Poniewaz multitasking to one sa obydwa, ale multithreading - tylko WARP.

He,he - DOBRZE napisana aplikacje NIE BEDZIE W PELNI WYKORZYSTAWALA
architektury OS, bo DOBRY programista, ktory ja zaprojektowal, celowo
bedzie unikal rozwiazan ktore sa tylko na jednej platformie.

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |