Re: (nie)etyka dziennikarka w PCKurierze -- odpowiedz

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 11 Jan 1996 - 21:33:07 MET

Michal Golebiewski (michgol_at_lupus.waw.pl) wrote:
: Ostatnio w liscie dyskusyjnej oskarzono mnie o nieetyke [...]
:
: Ad. 1.
: W artykule dokladnie jest napisane, ze "Test polegal na zmierzeniu
: sumarycznego czasu uruchomienia Windows 95 oraz trzech aplikacji
: (...)" str. 72, akapit tuz pod ramka.
: Tak wiec system, w jakim byly przeprowadzone testy jest podany.

No to oskarzam Cie o nierzetelnosc. Jako uzytkownika - ile czasu aplikacje
startuja mnie zdecydowanie mniej interesuje od szybkosci dalszej pracy.
Oczywiscie pod warunkiem, ze roznica nie siega minut.
Dalej - podales sumaryczny czas. Czy np. nie jest tak, ze W95 startuje
co prawda trzy razy dluzej, ale za to potem aplikacje startuja dwa razy
szybciej?

No a jakie byly komputery podajesz dopiero tutaj..

: Ad. 2.
: Wprawdzie wyniki podane pochodza z jednego komputera, niemniej testy
: przeprowadzone zostaly na dwoch -- 486 DLC 40 MHz (a wiec niepelne 486) oraz
: 486 DX2 66 MHz (te wyniki zostaly podane w artykule). W obydwu
: przypadkach wniosek byl taki sam -- MagnaRAM spowalnia prace
: komputera.

JAkie dyski? jakie interfejsy? Jaki cache?

: Ad. 3.
: Jesli ktos ma nowoczesny, bardzo szybki dysk twardy, woczas nie bawi
: sie w takie sztuczne rozwiazania -- po prostu go stac na rozszerzenie
: pamieci.

No, ja tam mam ciagle problem - dokupic dysku czy RAM. Dysk wygrywa,
bo dane gdzies trzeba miescic. Duzy dysk = [zwykle] nowoczesny =[zwykle]
szybki. A pamieci ciagle malo..

: Praktyka pokazala, ze MagnaRAM nie zwiekszyl wydajnosci systemu, co
: przekazalem w artykule i wcale nie uwazam, ze bylo to nieetyczne.

A zmniejszyl? Bo jesli nie zmiejszyl, to ciekaw jestem jak wyglada
opinia tych uzytkownikow, ktorym aktualnie brakuje tych paru MB dysku,
a swapfile maja olbrzymi..

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |