Re: WaveTable (bylo: AWE32 i GUS)

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Thu 11 Jan 1996 - 19:18:28 MET

:>Cos Ci sie chyba pomieszalo. Moze w grach, ktore wymagaja MegaEm'a,
:>rzeczywiscie przy 512KB sa ladowane probki 8-bitowe. Albo jakies
:>windoze.... Pod linuxem, albo DOS-oym playmidi wszystko chodzi
:>16-bitowo.

o tym wlasnie mowie - przy 512kb ladowane probki sa 8-bitowe. oczywiscie
mozesz uzywac 16bitowych przetwornikow i np. odtwarzac dzwieki 16bit 44kHz,
bo nigdzie nie napisalem ze nie mozesz :)

:>Inna rzecz, ze z ogolnej liczby 32 kanalow GUS-a tylko 14 moze jednoczesnie
:>odtwarzac sample przy 44kHz. Im wiecej aktywnych kanalow, tym bardziej
:>spada czestotliwosc probkowania, do 19293 Hz przy 32 kanalach.
:>A i tak nie zamienilbym mojego GUS-a na jakas tam... Elite! :-)

nie wiem czy i jak spada, w kazdym razie jakos nie zauwazylem, zeby bylo to
specjalnie slychac. co do samego ensoniq'a - to naprawde swietna karta, ale
nadal jakby malo programow potrafi w pelni z nich skorzystac, czego nie
mozna juz powiedziec o gus.

karpio