Re: RAM - pytanie

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Wed 03 Jan 1996 - 18:56:11 MET

mwilk_at_cc1.p.lodz.pl (Marcin Wilk) wrote:

>Tak jest, ale nie zawsze. Spotkalem plyty w ktorych 8MB i 4MB nie chcialy
>ze soba chodzic.
>
>Jezeli mamy, standardowo, cztery banki na SIMMy 72-pinowe, to ustawienie:
>
> 8 4 - -

nie pamietam symbolu swoje plyty, ale mi dziala. tyle ze to drugie 8 jest
traktowane jako 4 :)

>rzadko zadziala. Raczej juz czescie trzeba je zamienic miejscami (4 8 -
>-). Aha, ja mam plyte GA-486AM i kiedys testowalem 8+4 i ruszylo tylko jako
> 8 - 4 -

dokladnie tak, i w druga strone tez.
dziala tez:
  - 4 - -

>Bylem w nieomal szoku, ale tak to wlasnie chodzi. Pomogla dziwna
>informacja w user's manualu, ze gniazda pamieci traktujemy jako dwie
>grupy po dwa sloty i w kazdym z nich musza byc identyczne typy SIMMow.
>Cos jakby Pentium... ?

raczej uproszczenie logiki zarzadzania simm'ami.
jak slusznie zauwazyles, sa plyty z tak prostacka logika ze musza miec
wszystkie simm'y takie same. najlepiej przejsc sie po znajomych, i pozyczyc
simm'y na pol dnia do potestowania konfiguracji, po czym bedac pewnym
swego pojsc do sklepu. a kupujac plyte dobrze ja w sklepie dokladnie
sprawdzic.

--
                          oOOo