Re: RAM - pytanie

Autor: Marcin Wilk (mwilk_at_cc1.p.lodz.pl)
Data: Wed 03 Jan 1996 - 18:03:00 MET

Grzegorz Szyszlo napisal:

> w 486 ?!? ja bez klopotu dzialalem z dwoma simami 4 + 8 MB.
> czyli razem 12MB. z drugiej strony 8MB wychodza najdrozej za bajt.

Tak jest, ale nie zawsze. Spotkalem plyty w ktorych 8MB i 4MB nie chcialy
ze soba chodzic.

Jezeli mamy, standardowo, cztery banki na SIMMy 72-pinowe, to ustawienie:

  8 4 - -

rzadko zadziala. Raczej juz czescie trzeba je zamienic miejscami (4 8 -
-). Aha, ja mam plyte GA-486AM i kiedys testowalem 8+4 i ruszylo tylko jako
 8 - 4 -

Bylem w nieomal szoku, ale tak to wlasnie chodzi. Pomogla dziwna
informacja w user's manualu, ze gniazda pamieci traktujemy jako dwie
grupy po dwa sloty i w kazdym z nich musza byc identyczne typy SIMMow.
Cos jakby Pentium... ?

|      /\/\.\/\/.           Internet: mwilk_at_man.lodz.pl        |
|     Marcin  Wilk                    mwilk_at_cc1.p.lodz.pl      |
|             Student of Technical University of Lodz, Poland  |
\==================== http://www.man.lodz.pl/users/mwilk ======/