Re: [Q] Shadow RAM

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Fri 29 Dec 1995 - 18:02:55 MET

>: Znaczy logiczne adresy, bo fizyczne to chyba nie da rady ?
>
>Dlaczego nie? Np. najpierw procesor ustawia pare bitow w chipsecie,
>ze np odwolania do adresu c0000-c7fff na czytanie maja odczytywac magistrale
>ISA (czyli video bios). Za to zapisy - trafiaja do ramu - adres moze byc
>ten sam, albo jakis inny, bo akurat tak wygodniej.
>Przepisanie polega teraz na odczytaniu bajtu, i wpisaniu pod ten sam
>adres!
>A potem - zmieniamy pare bitow, i odczyty leca z RAM, a zapisy - nigdzie..
>I mamy WP shadow.
>Jaroslaw Lis

widac, ze koledzy nigdy nie mieli spectrum... najlepiej z jakims miedzymordziem
podmieniajacym czasem rom i rozszerzeniem pamieci (najlepiej standardowe
128k)... ja dzieki temu nauczylem sie, ze te same komorki moga byc widziane pod
roznymi adresami albo np. rozne komorki moga byc pod tymi samymi... potem
dokladnie to samo bylo naa 286 i teraz w odrobine zmienionej postaci na 386
itd... swoja droga szkoda ze teraz dzieciaki nie zaczynaja od spectrumow...
karpio