Re: SIMMy z emulacja parzystosci

Autor: Jarek Lis (lis_at_cyber.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Thu 28 Dec 1995 - 01:19:32 MET

Marek Michalkiewicz (marekm_at_i17linuxb.ists.pwr.wroc.pl) wrote:
: Przypadkiem niedawno spotkalem sie z informacja o tzw. SIMMach z emulacja
: parzystosci. Wyglada mi to na niezle oszustwo - praktycznie jest to SIMM
: bez parzystosci (bo parzystosc zawsze sie zgadza, wiec przeklamania nie sa
: wykrywane), sprzedawany jako SIMM z parzystoscia. Ponadto podejrzewam ze
: ta generacja bitow parzystosci wydluza czas dostepu o czas propagacji
: sygnalu przez generator parzystosci (w normalnych SIMMach wszystkie bity
: lacznie z parzystoscia pojawialyby sie rownoczesnie).

Hm, czy jestes pewien ze na tym emulacja polega? wygenerowac bit
parzystosci nie jest znowu tak latwo. trzeba 4 uklady, albo jeden,
ale 40 nozkowy. To by kosztowalo wiecej niz te bity parzystosci.

: W zwiazku z tym podstawowe pytanie: jak takie SIMMy rozpoznac (odroznic od
: prawdziwych SIMMow z parzystoscia), aby uniknac ich zakupu?

Jak na moj gust to obejrzec kosci. 40nozkowca nie da sie nie zauwazyc,
kupy drobiazgu tez nie.
:
: Drugie pytanie - czy da sie jakos sprawdzic, czy na danej plycie parzystosc
: rzeczywiscie dziala? Myslalem o wywolaniu bledow przez przeprogramowanie
: timera odswiezania pamieci (przy zbyt rzadkim odswiezaniu powinny pojawic
: sie bledy parzystosci), ale czy to dziala z obecnie spotykanymi plytami?
: Kiedys odswiezanie robiono przy uzyciu jednego z trzech timerow i kanalu
: DMA (mam gdzies jeszcze schemat jakiejs starej plyty XT :-) ale nie wiem
: czy czasem nowsze procesory nie maja np. wbudowanej funkcji odswiezania
: ktorej nie da sie wylaczyc - takie cos mial juz np. Z80...

Procesor nie ma, za to plyty glowne maja. Z DMA zrezygnowano juz w AT.
A w nowych plytach z ich kontrolerami DRAM to watpie zeby zegar byl jeszcze
uzywany. Pamietaj ze kazdy odczyt tez odswierza pamiec - musisz sie z
programem zmiescic w cache.
Najprosciej to chyba jednak drutem dwie linie danych zewrzec..
Jarek.