Re: Dwa dyski + CDROM

Autor: Grzegorz Szyszlo (ZNIK_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Fri 22 Dec 1995 - 20:28:59 MET

kokosz_at_bull.mimuw.edu.pl (Marek Kokoszczynski) wrote:
>Czy mozna podlaczyc dwa dyski jako primary master i secondary master
>a CDROM do zlacza IDE na karcie muzycznej (AWE32). Jak to ewentualnie
>ustawic ?
>
>Marek Kokoszczynski

czy na AWE nie wiem. ale niektore sterowniki pozwalaja na prace cdrom
jako slave, bez napedu master na danej tasmie. na wiekszosci taki
mezalians nie dziala, a szkoda bo jest wygodny.

jesli chodzi o druga tasme, to roznie bywa. w wiekszosci przypadkow
w config.sys trzeba instalowac jakies badziejstwo, ktore uwidacznia
drugi kanal dla dos'a. no chyba ze masz porzadny bios na plycie i badziewia
nie trzeba instalowac :))))

w dos, dwa dyski na roznych kanalach nie przynosza korzysci. no, chyba
ze trafia ci sie dwa dyski ktore za chiny nie chca ze soba pracowac.

w systemach wielozadaniowych ma to znaczenie, bo wtedy komputer ma mozliwosc
rownoleglej transmisji danych po dwoch tasmach na dwa rozne dyski. w przypadku
jednej tasmy jest mozliwa transmisja tylko na jeden dysk.

--
                          oOOo