Re: drugi i trzeci HDD

Autor: Jaroslaw Kozak (kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl)
Data: Thu 21 Dec 1995 - 15:26:47 MET

Popolemizuje sobie troszke:)))

On Thu, 21 Dec 1995, Marcin wrote:

> A probowales? Jesli to nie jest EnhBios to wpolczuje twoim danym na
> tych HDD wiekszych niz 520.

  Mysle ze nalezy poczytac odpowiedznie dokumenty, dyski wieksze niz
520MB mozna oczywiscie podlaczyc na zwyklym kontrolerze ale:
  1. Jak nie ma translacji ( jakiejkolwiek) to dos zobaczy jedynie 520 MB
  2. Inne systemy radza sobie calkiem dobrze - korzystalem z takiego
     rozwiazania zwykly kontroler + WDC730 z tym ze bylo 400DOS+300Linux
     Linux radzil sobie bardzo dobrze :)))

kontroler moze posiadac umiejetnosc translacji (LBA) lub supportowac typ
Large i nie musi byc Eide :)))

Jak napisalem w poprzednim poscie niekoniecznie :))

> A z tego co sie dowiaduje tutaj, to najlepsza karta jaka jest dostepna
> na rynku - CMD640 ma bledy w adresowaniu. To juz mnie calkowicie
> zalamalo!

"czip" CMD640 nalezy chyba do niezlych - obawiam sie ze konstrukcje
oparte na tym "czipie" sa do d...py. Testowalem kilka kontrolerow z tym
badziewiem i byly dokladnie do d.... Ale ostatnio mam na plycie (ASUS)
taki wlasnie kontrolerek i zapierdziela calkiem przyzwoicie.

Jarek

# Jaroslaw Kozak #
# Departament Informatyki WBC S.A w Lublinie #
# e-mail: kozi_at_avalon.wbc.lublin.pl #