Re: Gdzie jest COM2?

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 20 Dec 1995 - 20:37:28 MET

On Wed, 20 Dec 1995 18:27:06 +0100 you wrote:

> Witam !
>Mam pytanie do fachowcow (i amatorow!), dotyczace pewnej sytuacji,
[dlugi ciach z masa nieistotnych informacji przy braku podstawowej]

A na ktorym porcie powiesiles mysz?

Mysle ze za sam ten pomysl COM1+COM3 na IRQ4 i COM2+COM4 na IRQ3
te barany co projektowaly IBM PC
    [o ile mozna nazwac projektowaniem sklejenie do kupy kilku
     przykladowych schematow aplikacyjnych jakie Intel dal do
     pubblico dominio razem z zestawem kosci z serii 82xx]
pojda sie smazyc do piekla. Ja placzow tj. chcialem powiedziec
postingow na temat konfliktow tym spowodowanych czytalem
juz pewnie z 10 tysiecy.
Wyglada mi na to ze i tym razem mamy z czyms takim do czynienia.

>Jedyna nitka, ktorej mozna sie chwycic, to fakt, ze CheckIt
>nie znalazl zadnego IRQ przypisanego do COM2. Ale nie ma zadnej
>mozliwosci ze to ze soba polaczyc.

tak, ale jak raportuje log, ktory przeslales - miales wtedy spiete
ze soba COM1<->COM2 zeby zrobic test loopback. Czy wtedy byla podlaczona
mycha? Jesli tak to do czego? Ktora z wymienionych kart miales wtedy
w pudle?

Grego

P.S. Napisz jeszcze raz, podajac na ktorym porcie wisi mysz, czy
 przestawiales IRQ portow szeregowych, jakie jeszcze karty masz w pudle
(pewnie jakas soundcard skoro piszesz o doom'ie) i na ktorych IRQ wisza.
Pamietaj ze ZADNE narzedzie czysto-software'owe nie wykryje wszystkich
konfliktow IRQ/DMA/Porty. To sa tylko "wskazniki", czasem pomocne, ale
traktowac je trzeba z duza ostroznoscia.

>PS. Do czego sluzy IRQ 9 w przypadku kart graficznych (np. PCI, ale innych
>chyba tez)?

juz nie uzywane. mozesz spokojnie wylaczyc bo widze:
ş ş IRQ 9 VGA, (Active)

>PS2. Jak powinna byc ustwiona zwora PCICLK=CPUCLK czy PCICLK=CPUCLK/2 ? Czy
>zalezy to od predkosci zegara szyny (25,33,40,50) czy procesora (33,66,80,
>100,120). Czy zegar szyny ustawiony na 50 rozzarzy mi karte PCI do czerwonosci?

zajrzyj do archiwum listy jesli chcesz wiedziec wiecej - temat byl dopiero
co dyskutowany. W twoim przypadku (DX2/66) CPUCLK=33MHz wiec dajesz PCI=CPU.

>(jak bym chcial kupic DX4/100).

kupisz sobie juz za pare miesiecy. Jak sie bedziesz dobrze uczyl, to Rodzice
Ci go kupia w nagrode, a jak nie to zamiast jechac gdzies opalac tylek
pojdziesz sobie na wakacjach do pracy i kupisz nie tylko DX4/100
ale i dodatkowe 8MB RAM.
;-)

--
Gregorio Kus       Grego_at_RMnet.it       gkus_at_envirolink.org