Re: Dodawanie sytemow.

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Tue 19 Dec 1995 - 18:44:14 MET

Stanislaw Jedrus (stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:
> Mozna nawet jedno sektorowe, pytanie po co.
> Zreszta wiekszosc inteligentnych programow do partycjonowania
> (nie wchodza w to fdisk DOS-a i OS/2, nie wiem jak Win95)
> pozwala na takie numery, ale lojalnie ostrzega przed skutkami.

A np. numer polegajacy na utworzeniu dwoch partycji BIGDOS na jednym dysku,
bez mieszania sie w jakies poronione wynalazki typu "extended partition"?
Rowniez nie da sie tego zrobic fdisk'iem (you already have 1 primary
partition), a dziala to z *DOS'em i innymi systemami bez problemu.

Wlasciwie nie rozumiem co MS'owi przyswiecalo z ta "extended partition",
za wyjatkiem zniesienia ograniczenia na ilosc (4) partycji ?
W ogole to po co taka extended partition ma zabierac 1 cylinder i niby
zawierac duza czesc dysku (= sume zawartosci partycji, ktore sa w nich
zawarte - kolejny nonsens - logical partition), jesli mozna bylo po prostu
dac w glownej tablicy partycji partycje typu "nowa tablica partycji",
z tym ze juz bez ograniczen na 4 wejscia - zajmowalo by to 1 sektor,
np. sec_2,cyl_0,head_0, i nie byloby cudow.

Jak ktos ma np. 11 partycji na dysku, to taki patent moze denerwowac.

Greetings,
                                                KHC

Krzysztof Halasa

Palac Mlodziezy Internet: khc_at_pm.waw.pl
ul. Swietokrzyska Fidonet: KHC, 2:480/40
00-901 Warsaw, Poland