Re: Konfiguracja Linuxa

Autor: Krzysztof Halasa (khc_at_hq.pm.waw.pl)
Data: Mon 18 Dec 1995 - 13:37:59 MET

Ja tylko dodam, ze nawet przy naprawde duzej ilosci RAM swap jest potrzebny.
Wszelkie programy (dokladniej strony RAM), ktore nie sa uzywane,
normalnie zostaja wyrzucone na dysk, co nie ma zauwazalnego wplywu na
szybkosc pracy maszyny - jesli swapu nie ma, to po prostu siedza w RAMie
i jakby RAM pelni funkcje swapu (bardzo zreszta drogiego).

Oczywiscie sprawa moze wygladac nieco inaczej, jesli ktos uzywa np. 2
systemow operacyjnych, z ktorych jeden potrzebuje do pracy np. 64MB RAM,
a drugi - Linux - np. tylko 32MB. Wtedy reszta RAM (32MB) moze rzeczywiscie
nie byc taka cenna, i mozna sobie swap darowac - ale IMHO to dzialanie
na krotka mete.

Michal A. Polak (MPOLAK_at_chicken.iie.wsi.zgora.pl) wrote:

> I jeszcze 2. pytanko. Wyczytalem, ze jezeli mam <=4MB, to nalezy
> utworzyc parycje wymiany. Jesli wiec posiadam nieco wiecej pamieci,
> dajmy 16 mega, czy jest ona potrzebna. Zdaje sobie sprawe, ze moze to
> takze zalezec od ilosci uruchomionych programow, etc. Powiedzmy wobec
> tego, ze system bedzie uzywal X-Windowa, a ilosc otwartych wszystkich
> terminali nie przekroczy 20.

Greetings,
                                                KHC

Krzysztof Halasa

Palac Mlodziezy Internet: khc_at_pm.waw.pl
ul. Swietokrzyska Fidonet: KHC, 2:480/40
00-901 Warsaw, Poland