Re: NASK - cennik - nie przejdzie

Autor: Szymon Matuszewski (Szymonm_at_wat.waw.pl)
Data: Sat 16 Dec 1995 - 09:41:00 MET

panx_at_MCS.COM (PaNX oF DuPA) wrote:
>[ Article crossposted from pl.listserv.polip ]
>[ Author was Marian Klekota ]
>[ Posted on 11 Dec 1995 17:19:50 GMT ]
>
>Moglibyscie juz dac sobie spokoj ... nowy cennik NASK'u nie wejdzie.
>Z pewnych zrodel wiadomo mi ze :
> [cut]
>3. TPSA robi juz przygotowania w zakresie funkcji operatorskich
> ... bedzie wiec konkurencja . Co prawda nie lubimy TPSA za jakosc
> lacz telefonicznych, ale jako konkurent moze byc calkiem ciekawie.
> Jeszce wspomne ze TPSA posiada w Polsce monopol na wszytkie lacza
> [...]

Tego sie wlasnie obawiam. Jezeli jeden monopolista sprzedaje cos
drugiemu monopoliscie i zaczyna czynic przygotowania do wygryzienia
tego drugiego (poprzez sprzedaz bezposrednia) to sa dwie mozliwosci:

 1. Pojdzie za tym obnizka cen, jako ze kazdy posrednik musi swoje
zarobic (niestety w to nie bardzo wierze).

 2. Pojdzie za tym podwyzka cen, jako ze monopolista moze dyktowac
ceny i jakosc uslug, a nie bedzie tej instytucji (NASK), ktora moglaby
i powinna zaprotestowac i wykazac nieprawidlowosci.

A tak na marginesie, jezeli ktos cos ode mnie (i tylko ode mnie) kupuje
i odsprzedaje dalej, to on dla mnie _nie_jest_ konkurencja. Jak tylko
bede chcial, to go wygryze, obnizajac ceny dla koncowych uzytkownikow.

Simon