Re: SOYO 512 Cache

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 14 Dec 1995 - 09:48:03 MET

Seweryn Walentynowicz napisal (-a) :

> Czesc wszystkim !
>
> Mam plyte SOYO-033A2 z chipsetem SIS 85C501...503 i Biosem Award.
> Wsadzilem w to Pentium 90 i cache 256 kB i dobrze chodzi. Po jakims
> czasie stwierdzilem, ze jak wszyscy maja miec wspolna Polske to ja
> powinienem miec przynajmniej 512k Cache. Postaralem sie o 8 kostek
> UM61512AK-15 i do taga AE88128AK-15 i wsadzilem to wszystko do mojej
> plyty w miejsce poprzedniego cache'u. Przestawilem zworki zgodnie
> z instrukcja do plyty. Komputer teraz startuje, pokazuje 512k Cache
> po czym wywala sie podczas testu HIMEM z jakims adresem bledu i dalej
> [...]
Po pierwsze kosc TAG jest chyba ciut za mala (16kx8) i z tego co pamietam
przy cache 512kB w plycie SY-33A2 powinna byc 32kx8.Jesli to nie jest przyczyna
to sa jeszcze dwie mozliwosci:
 - ktoras z kosci 64kx8 jest uszkodzona
 - kontroler cache na plycie jest uszkodzony

Piotrek
piotrs_at_tch.waw.pl

PS.Pytanie: Czy blad w himem jest zawsze w tym samym obszarze po resecie
komputra ? Czy blad w himem jest zawsze w tym samym obszarze po zamianie
kosci cache miejscami ?