SOYO 512 Cache

Autor: Seweryn Walentynowicz (seweryn_at_anatema.torun.pdi.net)
Data: Mon 11 Dec 1995 - 20:46:54 MET

 Czesc wszystkim !

   Mam plyte SOYO-033A2 z chipsetem SIS 85C501...503 i Biosem Award.
Wsadzilem w to Pentium 90 i cache 256 kB i dobrze chodzi. Po jakims
czasie stwierdzilem, ze jak wszyscy maja miec wspolna Polske to ja
powinienem miec przynajmniej 512k Cache. Postaralem sie o 8 kostek
UM61512AK-15 i do taga AE88128AK-15 i wsadzilem to wszystko do mojej
plyty w miejsce poprzedniego cache'u. Przestawilem zworki zgodnie
z instrukcja do plyty. Komputer teraz startuje, pokazuje 512k Cache
po czym wywala sie podczas testu HIMEM z jakims adresem bledu i dalej
jest Command.com not found - system halted ( a czasem i znany komunikat
o Basicu ). Jak nie ma himema to tez sie wywala zaraz na poczatku na czyms
innym. Ustawienia w setup mam nastepujace:
  SRAM speed Options Slower
  SRAM R/W Burst Cycle 4T
Powtarzalem przekladanie cache kilkakrotnie i zawsze jest to samo, z 256k
chodzi, a z 512k nie.
  Czy ktos moze mnie oswiecic co sie dzieje ? Czy to jest wina kosci, MB
czy mojej ignorancji ?

   Seweryn.