Re: Linux-proste pytania dla znawcow

Autor: Stanislaw Jedrus (stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl)
Data: Thu 14 Dec 1995 - 00:35:48 MET

Aleksander Cianciara (alexc_at_slc1.geol.agh.edu.pl) wrote:
> Niestety z mojej praktyki wynika ze programy korzystajace z trybu
> prot. (a moze tylko DPMI) nie dzialaja. Udalo mi sie nawet zawiesic
> calego linuxa odpalajac Borland Pascala pod DOSEMU.
No i na razie nie zapowiada sie zaden ruch w tej dziedzinie.
Cos jakby ludzie zrobili maly zastoj na DOSEMU.
Uzywalem jakis czas temu na kernelu 0.99pl14
i samo postawienie to byla sztuka. Niemniej jednak
odpalic sie dalo np. Win 2.0 i Xwing-a. Zalezy co kto potrzebuje.
> Podobno jest emulator MS Win, ale ciagle jeszcze alfa czy beta.
Emulator jest bardzo alfa, tzn nikt poza piszacymi go nie widzial
chodzby bardzo alfa wersji, nie mowiac o tym zeby ona chodzila.
W katalogach z Wine (bo tak sie ten project nazywa) przewaznie
mozna znalezc README wyjasniajace co to za wspanialy pomysl i jak
daleko do jego realizacji. Ostatnio ktos na liscie dyskusyjnej
linux-a wpadl na genialny pomysl finansowania tego projectu przez
oferowanie ludziom ze jak wplaca odpowiednia sume to zostana umieszczeni
na oficjalnej liscie fundatorow.
> Ja mam 386DX40 + 387 + 8 MB i dziala calkiem plynnie (z 4MB potrzeba
> duzo cierpliwosci)
Zdecydowanie polecam 486DX i przy najmniej 12MB z 24MB swap-u. Niby
normalnie nie potrzeba a jak sie zalaczy chocby glupiego xv to
zaraz swap idzie w ruch. Jedno trzeba linux-owi przyznac - jak
ktos statycznie zalinkuje biblioteki to exec jest koszmarnych rozmiarow
(np 4MB albo i wiecej). Ale na szczescie linux caluch execow nie laduje
tylko sobie bierze co mu trzeba (najgorzej jak trzeba wszystko) no i
wiekszosc programow obecnie korzysta z DLL linux-owych.

Tak apropos konfiguracja 486DX (a lepiej DX2) i 12MB to nie jest nic
szczegolnego ostatnio - wlasciwie co nowy system wyjdzie to na nizszych
konfiguracjach sobie mozna go wlasciwie poogladac (vide OS/2 - Win 95).

                                        Stanley_at_zeus.polsl.gliwice.pl