Re: Uzywac czy nie ???

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 13 Dec 1995 - 19:03:31 MET

On Wed, 13 Dec 1995 15:38:31 +0100 you wrote:

>Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT) napisal:
>: Tu nie chodzi o dostep do rejestrow takiego czy innego urzadzenia
>: fizycznego (rzeczywiscie w wielu przypadkach osmiobitowy) lecz o tryb
>: pracy procesora. Driver 32bitowy oznacza ze procesor do jego obslugi
>: nie musi sie przelaczac na emulacje "real mode" czyli nie musi
>: udawac 8086.
>
> A ja zawsze myslalem ze w odniesieniu do sterownikow IDE gdy mowimy
>o 'sterowniku 32bitowym' to mamy na mysli taki ktory przesyla po
>32bity do/z karty kontrolera...

I miales racje!!!
Jedno nie stoi w zadnej sprzecznosci z drugim.

> Tak przynajmniej sie to nazywa w systemach operacyjnych. Zas M$ jest
>w stanie najgorsza chale sprzedac jako nowinke techniczna (adresowanie
>32bitowe np.).

Win95 jest systemem 32 bitowym w sensie ze wykorzystuje "flat memory
model" z adresowaniem 32 bitowym, bez tych upierdliwych segmentow
z ktorymi meczylismy sie przez kilkanascie lat. Oczywiscie i tu mamy
do czynienia z segmentowaniem pamieci (na potrzeby uzyskania pamieci
virtualnej wiekszej niz fizyczna) ale system opercyjny przykrywa to
przed programista, wiec kazdy program moze sie zachowywac tak jakby
mial cala pamiec dla siebie i to w dodatku wieksza niz fizyczna.
Oczywiscie, nie bez kozery napisalem "moze sie zachowywac" bo w niektorych
przypadkach program ktory korzystal by np. z 1GB pamieci virtualnej
i "dostawal sie do niej" w sposob "randomny" chodzilby z szybkoscia
HD a nie z szybkoscia RAM.

Grego

--
Gregorio Kus       Grego_at_RMnet.it       gkus_at_envirolink.org