Re: Uzywac czy nie ???

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Wed 13 Dec 1995 - 18:51:22 MET

On Wed, 13 Dec 1995 15:07:03 +0100 Kloss wrote:

> No teraz to juz wiem jaka jest roznica w driverach 16/32.
>Ale czy to znaczy ze WIN 3.1 w trybie 386 tez emulowal "real mode"
>dla wszystkich driverow (no tak a jakze inaczek mogl chodzi na 286
>jesli by drivery byly w "protected mode" (ale badziewie) ;-) ).

nawiasem mowiac 286 tez mial "protected mode", tyle iz bledy projektowe
Intela (286 jak kazdy od 286 w gore [z Pentium wlacznie] startuje w real
mode, lecz 286 raz wprowadzony w protected bylo ciezko na drodze
programowej przelaczyc do real, a bylo to potrzebne ze wzgledu na
"kompatybilnosc w dol") spowodowaly iz nigdy nie upowszechnil sie
system operacyjny ktory byl w stanie _naprawde_ go wykorzystac. W sumie
80286 byl uzytkowany jako "szybszy" 8086. Moze z wyjatkiem Xenixa
(pierwszy Unix dla platformy PC), ktory jednak nie zdobyl sobie
popularnosci. Dopiero procesory od 386 w gore maja cos w rodzaju
"virtual real mode", w ktorej moga pracowac jak 8086 jednak
korzystajac z pewnych mechanizmow ochrony.

Grego

--
Gregorio Kus       Grego_at_RMnet.it       gkus_at_envirolink.org