Re: Kabel rownolegly do laczenia - prosba

Autor: Kromer Wojciech (mms004_at_loqi13.elka.pg.gda.pl)
Data: Mon 11 Dec 1995 - 12:42:41 MET

On Fri, 8 Dec 1995, stud wrote:

> Jerzy Hodor (jurgen_at_zeus.polsl.gliwice.pl) wrote:
> : Kromer Wojciech (mms004_at_loqi10.elka.pg.gda.pl) wrote:
>

> : > On Thu, 23 Nov 1995, Krzysztof M. Obrzud wrote:
> : > > Radio ESKA <eska_at_pol.pl> wrote:
> : > > >Jesli ktos posiada schemat polaczen w kablu rownoleglym
> : > > >do polaczenia 2 komputerow to prosze o list ze schematem.
> : > Potrzebnych jest tylko 11 przewodow (patrz MSDOS: HELP INTERLINK!)
> : > i lepiej uzywac XTLINK (z XTGOLD) lub NC (ten program z dosa musi byc
> : > w config-u i jest glupi!)
> [...]
Problem w tym ze w PC na wyjscie rownolegle jest wyprowadzony tylko
jeden (a konkretnie dwie polowki) port ukladu 8255, wiekszosc programow
dla ulatwienia sobie pracy wysyla w jedna strone 4 bity jednoczesnie a
w druga strone 4 bity informacyjne (np sumy kontrolne itp). Mozna napisac
program korzytajacy z 8 bitow, ale trzeba ustalic jakis rozsadny
protokol transmisji i na bierzaco zmieniac konfiguracje portu. Jak ktos
ma taki program (emulujacy dysk na kablu) to niech da znac.