Re: Free Agent - o.k

Autor: Rachowiak P. (rachp_at_hum.amu.edu.pl)
Data: Wed 06 Dec 1995 - 15:04:36 MET

ufprzygo_at_jetta (Witold Przygoda) wrote:

>Aleksander Cianciara wrote:

>: Wlasnie go zainstalowalem i jestem pod wrazeniem.
>: No jeszcze tylko poprawnie skonfigurowac coby dwa sigi nie pojawialy.

Nie bardzo wiem, jak zdolales umiescic dwie sygnatury -
przeciez to rozwiazanie umozliwia indywidualizacje sygnatur
w zaleznosci od grupy news'owej!

>A do poczty e-mail polecam Eudore Light (oplata rejestracyjna = wyslanie
>kartki pocztowej...). Rowniez mozna czytac i redagowac poczte off-line.

Problem tylko w tym, ze Eudora Light w wersji cardware
(postware) jest piekielnie uproszczona, a jej braki staja
sie oczywiste podczas uzytkowania jej do odbioru lub wysylki
attachmentow - po prostu nie wszystkie przyjmuje prawidlowo
(tzn. niekiedy trzeba jeszcze dodatkowo stosowac programy
dekodujace), a i po stronie odbiorcy wyslanego tym mailerem
attachmentu sprawa tez jest troche skomplikowana. No i
najwazniejsze: Eudora Light (nawet 1.5.2) pozwala na
bezproblemowe przeczytanie przez osoby postronne poczty
znajdujacej sie juz na dysku, a w przypadku zapisania w
pliku konfiguracyjnym hasla - rowniez oczekujacej na
serwerze! Jak jest w wersji "Pro" nie wiem, ale wszystkich
tych wad pozbawiony jest Pegasus Mail od wersji 2.0 (mailer
staje sie "urzedem pocztowym" pozwalajacym na prace ze
skrzynkami tylko osobom uprawnionym, a jego mozliwosci
(wymienie tylko ksiazki adresowe, attachmenty, mozliwosci
skonfigurowania itp.) czynia prace z nim bardzo przyjemna).
Program ten jest stale modyfikowany, a jego aktualizacja
odbywa sie albo poprzez sciagniecie calego archiwum i
podmiane max. czterech plikow w katalogu programu, albo
przez sprowadzenie znacznie mniejszego archiwum
zawierajacego tylko te pliki. To ostatnie rozwiazanie jest
oczywiscie znacznie korzystniejsze (zwlaszcza w swietle
zamyslow NASK-u) - tyle tylko, ze zadne polskie zasoby nie
zawieraja owych archiwow aktualizujacych.

Podsumowujac: radze sie dobrze zastanowic przed dokonaniem
ostatecznego wyboru mailera. Prosta Eudora ma swoje kaprysy,
ktore pokazuje w najmniej oczekiwanych momentach.

* dr Przemyslaw Rachowiak, e-mail: rachp_at_hum.amu.edu.pl
* Zaklad Zoologii Systematycznej, Uniwersytet im. Adama Mickiewicza
* ul. Fredry 10, 61-701 POZNAN, tel.: 52-34-96, fax: 52-36-15