Re: Lamerskie pytanko.. ;)

Autor: Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT)
Data: Tue 05 Dec 1995 - 22:51:43 MET

On Tue, 5 Dec 1995 21:49:50 +0100 you wrote:

>Gregorio Kus (Grego_at_RMnet.IT) wrote:
>: > Wlasnie! Biorac pod uwage, ze masz twardy o pojemnosci 540 MB,
>: >klaster ma prowdopodobnie rozmiar 16kB, co w zuplenosci powinno
>: >wytlumaczyc "zanik" 160 MB, szczegolnie jesli posiadasz wieksza
>: >ilosc malych plikow...
>:
>: Nie ma znaczenia czy malych.
>
>Troche ma. Zeby stracic 160MB to trzeba tak 20k plikow. Jak one nie sa
>male (powiedzmy >50KB) to rozmawiamy juz o 1GB...

Oczywiscie, oczywiscie ...
Pytanie jednak brzmialo: gdzie sie podzialo 160MB, czyli WIELKOSC ABSOLUTNA,
gdyby pytanie brzmialo gdzie sie podzialo 20% mojego dysku - wtedy mozna by
bylo napisac "szczegolnie jesli masz wiele malych plikow", bo wielkosc
plikow ma wplyw jedynie na "wzgledna" (procentowa) strate, zas na absolutna
strate wplywa jedynie ilosc. (Oczywiscie zakladamy obaj, ze rozklad
  [wielkosc pliku] mod [wielkosc klastra] jest losowy.)

Pozdrawiam

Grego

--
Gregorio Kus       Grego_at_RMnet.it       gkus_at_envirolink.org