Re: ASUS a PCI 2.10

Autor: Piotr Sobczak (piotrs_at_tch.waw.pl)
Data: Thu 30 Nov 1995 - 20:05:25 MET

Rafal Posmyk napisal (-a) :

> Sorry, to mial byc AHA-3985 !

Dokladnie o to chodzi.To ma byc zupelnie co innego; sygnaly te same ale
zasada dzialania inna (inne czestotliwosci, multipleksowanie danych,
wykorzystanie pinow rezerwowych itd.).

> Hm, co ja na to ... Co do laczy 3,3V moge jeszcze zrozumiec. Nowsze
> karty uzywaja, nowsze plyty maja (np. ASUS P/I-P55TP4XE). Ale z tym
> "odwrotnie" to mi sie nie chce wierzyc. Moze wreszcie PCI karty
> maja normalnie przykrecona blache (do mocowania w chasse) ?
> Bo jezeli nie to moze sie zrobic taki balagan jak swego czasu
> z IBM MCA.

Dobra, jestem praktykujacym elektronikiem, wiec praca z roznymi przyzadami
pomiarowymi nie jest mi obca.Wiec wyobraz sobie, ze ja do tych plyt
podszedlem, jak przystalo na czlowieka o tym zawodzie, z multimetrami i
oscyloskopem.Nie spotkalem sie jeszcze z klasyczna karta PCI 2.0, ktora
wykorzystuje piny 3.3V.Nie twierdze, ze takie karty nie istnieja!
Ale na plytach, wlaczajac w to ASUS-a P55TP4XE i P55SP4, na pinach 3.3V
NIC NIE MA!!!Zmierzylem to DOKLADNIE.Jedyna plyta, na ktorej "zwykly"PCI
ma 3.3V, jest wspomniana plyta ASUS-a dual Pentium PCI+EISA.Przez moje rece
przewinely sie juz dziesiatki roznych plyt i na ich PCI NIE BYLO 3.3V.
ASUS wykorzystal te piny do budowy MEDIA BUS-u.

> Rafal

Piotrek
piotrs_at_tch.waw.pl