POMOCY! HELP! HILFE! Modem zniknal przy karcie dzwiekowej!

Autor: Maciek Slusarczyk (ysslusar_at_kinga.cyf-kr.edu.pl)
Data: Tue 28 Nov 1995 - 23:25:55 MET

Pomoooooocyyyy!!!
Kupilem sobie karte dzwiekowa Genius Sound Maker 16E i wsadzilem do
mojego 386SX/40/4MB-RAM. Od jakiegos czasu tez mam karte fax-modem
Intel 144i. Do momentu wstawienia karty modem pracowal zawsze
poprawnie. Jest aktualnie skonfigurowany na COM4, IRQ3. Poczatkowo
skonfigurowalem karte dzwiekowa tak jak zalecal producent adres 220H,
IRQ7, DMA1. Karta dzialala prawidlowo, ale modem przestal w ogole
reagowac na jakiekolwiek wezwania. Zaczelo sie tancowanie z jumperami
i w zasadzie przy wszystkich testowanych przeze mnie konfiguracjach
(nie twierdze, ze byly to wszystkie mozliwe, ale baaardzo duzo)
programy komunikacyjne nie widzialy modemu - z malym wyjatkiem.
Procomm Plus pod DOS-a znajdowal modem i nawet go ozywial. Niestety
do polaczen z Internetem uzywam aplikacji Windozowych, wiec Procomm na
nic mi sie tu nie przyda. Czy ktos spotkal sie juz z podobnym
problemem i czy jest na to jakas rada? Karta muzyczna ma opcje do
ustawienia nastepujace: IRQ 5, 7, 9, 10, adres 220H, 230H, 240H, 250H,
DMA NONE, 0, 1, 2, Modem ma mozliwe ustawienia nastepujace: COM1&IRQ4,
COM2&IRQ3, COM3&IRQ5, COM4&IRQ2, COM3&IRQ4, COM4&IRQ3. Jest jeszcze
problem z myszka - mianowicie przy pewnych ustawieniach przerwan i
portow na karcie modemowej nie dziala myszka (wlaczona na COM1).
Bardzo prosze o odpowiedzi e-mailem na adres: ysslusar_at_cyf-kr.edu.pl.
DZIEKUJE!
POZDROWIONKA -
                 /|\ Maciek
                (_|__\ Slusarczyk