Re: 486 - pytania

Autor: Andrzej Karpinski (KARPIO_at_golem.umcs.lublin.pl)
Data: Mon 27 Nov 1995 - 21:21:43 MET

> - jak wyglada porownanie procesora DX4 100 Mhz Intela i DX4 enhanced
> produkcji AMD (chodzi mi glownie o szybkosc) ?

przy tej samej czestotliwosci zegara amd jest szybszy o ile da sie wlaczyc
wb. jesli sie nie da szybszy jest intel. w pierwszym przypadku roznica
wynosi jakies 20%, w drugim kilkanascie. intel nie produkuje jednak
procesoro taktowanych zegarem 120mhz, a roznica wynikajaca z roznicy
czestotliwosci zegara jest wieksza, niz wynikajaca z wlasciwosci cache.

> - czy taki procesor bedzie pracowal z taka plyta
> (w instrukcji nie ma o tym informacji) ?

bedzie, pytanie jest tylko w jaki sposob. napewno bedzie pracowal jako
dx4/100, najprawdopodobniej bez problemow zadziala jako dx4/120. moga byc
problemy z wlaczaniem write-back'ow (wyslalem liscik w tej sprawie do amd -
moze cosik odpowiedza jak wlaczyc wb programowo).

> - jak ksztaltuje sie ostatnio cena procesora AMD enhanced na warsza-
> wskiej gieldzie ?

nie kupuj procesorow na gieldzie! masz 80% szans ze kupisz szlifa.

> - jak odroznic taki procesor od zwyklego AMD DX4 ?

na enhanced jest oznaczenie sv8b.

> - czy roznica w wielkosci pamieci cache pomiedzy Intel a AMD (100Mhz)
> wplywa znaczaco na roznice w szybkosci pracy ?

kilkanascie do 30%, zaleznie od testu.

> - jak wyglada szybkosc pracy AMD 120 Mhz w porownaniu z Intel 100 Mhz
> oraz AMD enhanced 100 Mhz ?

amd 120 jest najszybszy, bez wzgledu na to w jaki sposob pracuje i z czym
go porownujemy.

> - czy do kupionej przeze mnie plyty mozna zastosowac procesor AMD
> 120 Mhz ? (w instrukcji nie ma takiej informacji)

najprawdopodobniej tak.

> - czy AMD 120 Mhz ma cache write-back ? Jesli tak, to czy plyta
> pozwoli na jego wykorzystanie ? Jesli nie, to czy istnieje wersja
> 120 Mhz enhanced lub cos takiego ?

ma wb, a czy uda sie go wykorzystac - nie wiadomo. byc moze. jesli nie
moze uda sie to rozwiazac niedlugo na drodze programowej i nie powinno byc
problemow.

karpio