Re: Enhanced IDE kontra ATA-2

Autor: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl)
Data: Mon 27 Nov 1995 - 19:14:14 MET

Lech Szychowski (lech7_at_pse.pl) wrote:
: Jarek Lis (lis_at_okapi.ict.pwr.wroc.pl) wrote:
: : 2. Ile ten kontroler ma biosu? bo UMB jest tak malo.
: UMB? A co to takiego? ;))))) I komu to potrzebne?

UMB to jest taka rzecz, ktora jest cholernie potrzebna porzadnym DOSowym
programom. Ktore niestety uzywam...
: : 4. Wzialem dysk do kolegi, tez ma SCSI. Bede mogl skopiowac zbiory?
 : (a) Jesli uzywasz porzadnego OS, umiejacego obslugiwac filesystemy
: w standardzie uzywanym przez kolege - to wymaganie jest oczywiste.

Jasne - obaj mamy DOS'a

: (b) Jesli obaju uzywacie zgodnych wersji SCSI - to wymaganie tez
: jest oczywiste.

Mowisz tylko SCSI vs. SCSI-2 vs. FAST-SCSI...?
Bo ja sie nadzialem na jeszcze jeden problem - interfejs SCSI przerabia
numer sektora (tfu, bloku) na dysku na cylinder, glowice, nr sektora.
I robi to jakims algorytmem. Jak kolega ma inny bios interfejsu, to mamy
potencjalny problem..

: : 8. Przyszedl do mnie kumpel z dyskiem, Auto-bus. Podlaczylismy.
: : No, czyje wirusy zastartuja? Da sie odwrotnie?
: Da sie. Co nie oznacza, ze kazdy bedzie umial tak "z palaca".

Wymien warunki. A jak wymienisz wszystkie, to chyba poznasz uzasadnienie
twierdzenia 'SCSI do peceta nie pasuje'

: : 9. Linux nawet moj kontroler zna. Jak myslicie - dobierze sie do partycji
: : DOS?
:
: Why not? Jesli partycja ma olbrzymie klastry, to nie - ale dosemu
: nie bedzie mialo problemow.

Ten sam problem konwersji nr bloku na cylinder, sciezke,...

Jaroslaw Lis

| lis_at_ict.pwr.wroc.pl | Institute of Engineering Cybernetics |
| tel 48-71-202636 | Technical University of Wroclaw, Poland |
| fax 48-71-203408 or 517398 | |